Performancing Metrics

جزئیات اصلاح قانون سوابق تحصیلی کنکور | اتاق خبر
کد خبر: 339860
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 11:11
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره جزئیات مصوبه مجلس درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور گفت: در این اصلاحیه سوابق تحصیلی به طور مجدد تعریف شد اما جزئیات نهایی ۱۹ اردیبهشت تصویب می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، ابراهیم خدایی صبح امروز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت  از حوزه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ در دانشگاه فرهنگیان بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ در خصوص این آزمون گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ و بیست و یکمین المپیاد دانشجویی امروز و فردا با شرکت تعداد ۷۶۲ هزار نفر برگزار می شود که البته آمار دریافت کنندگان کارت ورود به جلسه ۸۲۹ هزار نفر است.

وی ادامه داد: دراین آزمون حدود ۵۲ درصد خانم و ۴۸ درصد آقا هستند که در چهار نیم روز به رقابت می پردازند، صبح امروز حدود ۲۹۲ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده و بعد از ظهر امروز نیز ۱۴۵ هزار نفر در این آزمون شرکت خواهند کرد.

ظرفیت ۱۴۰ هزار نفری برای پذیرش کارشناسی ارشد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: فردا صبح ۲۷۲ هزار و عصر فردا ۱۱۸ هزار نفر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خدایی با اشاره به تعداد ظرفیت هایی که به سازمان سنجش اعلام شده است افزود: تعداد ظرفیت هایی که تا الان از سوی دانشگاهها به سازمان سنجش اعلام شده و هنوز نهایی نشده است حدود ۱۴۰ هزار نفر است.

انتشار کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد در هفته آینده

وی افزود: نتیجه اولیه آزمون نیمه دوم خرداد ماه اعلام می شود. در این بازه زمانی نیز انتخاب رشته دانشجویان صورت می گیرد. سئوالات امتحانی روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و چهارشنبه هفته آینده کلید اولیه سئوالات در سایت سازمان قرار می گیرد.

اعلام نتایج نهایی در نیمه دوم شهریورماه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ دهه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی افزود: نسبت به سال گذشته تعداد متقاضیان کاهش یافته و ما حدود ۵۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته با کاهش داوطلب روبرو بودیم. طبیعی است که ظرفیت ها افزایش یافته اما روند کاهش را پیش بینی می کردیم.

جزئیات اصلاح قانون سوابق تحصیلی کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره مصوبه مجلس درخصوص سهم سوابق تحصیلی در کنکور نیز گفت: بحث ایجاد روش اجرایی بعد از حکم دیوان عدالت اداری بود که مجلس شورای اسلامی طرح اصلاحیه قانون سنجش پذیرش دانشجو مصوب سال ۹۲ را در دستور کار قرار داد و کلیات آن به تصویب رسید.

وی ادامه داد: البته تصویب شدن کلیات به این معنی نیست که اکنون هر مطلبی را که مطرح می کنم تصویب خواهد شد این مباحث مجدد در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در دستور کار مجلس قرار می گیرد تا جزئیات آن نیز تصویب شود.

خدایی افزود: ولی در مجموع دراین اصلاحیه سوابق تحصیلی مجدد بازتعریف شده است. در قانون قبلی سوابق تحصیلی سه سال آموزش متوسطه در نظر گرفته شده بود که دراینجا سه سال آموزش متوسطه دوم به اضافه پیش دانشگاهی تعریف شده و همچنین تعداد کامل دروس به تعدادی دروس تغییر یافته است.

وی ادامه داد: از طرفی به شورای سنجش پذیرش دانشجو اجازه داده است که برای سوابق تحصیلی، اثر سوابق تحصیلی را به تدریج براساس تحت پوشش قرار گرفتن سوابق تحصیلی یعنی امتحانات نهایی کشوری عمل کند. 

رئیس سازمان سنجش افزود: در نهایت نیز در بند سوم آموزش پرورش را به جبران سوابق تحصیلی برای دانش آموزانی که درخواست جبران سوابق تحصیلی دارند مکلف کرده است. همچنین ارتقای حفاظت و امنیت آزمون های آموزش و پرورش مد نظر این اصلاحیه است.

خدایی یادآورشد: این مواردی که مطرح کردم کلیات بود و برای کنکور ۹۵ باید منتظر جزئیاتی باشیم که مجلس روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه دراین رابطه مصوب می کند و در واقع یکشنبه تعیین تکلیف می شود تا ما بدانیم که چه مسیری را دراین رابطه باید پیش بگیریم.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید