Performancing Metrics

پیشوا در زمینه کشت گلخانه‌ای رتبه اول استان تهران را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 339884
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 13:46
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: پیشوا در زمینه کشت های گلخانه ای رتبه اول استان و کشور را دارد.
به گزارش اتاق خبر به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، عباس ملکوتی خواه در کارگروه توسعه واحدهای گلخانه ای و قارچ شهرستان پیشوا که  عصر چهارشنبه برگزار شد، توسعه کشت های گلخانه ای و تعیین الگوی کشت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: به دلیل تولید بالای صیفی به ویژه خیار، قیمت این محصول در حداقل قیمت ممکن قرار گرفته است که برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست لذا همزمان با توسعه کشت گلخانه ای، طرح الگوی کشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا کشاورزان متضرر نشده و اهداف و سیاست ها دولت پیاده سازی شود.

ملکوتی خواه با بیان اینکه پیشوا در زمینه کشت های گلخانه ای رتبه اول استان و کشور را دارد افزود: امیدواریم بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در اقدام و عمل در این شهرستان عملیاتی کنیم، هر چند که زیرساخت های آن از سال ها قبل در این منطقه آغاز شده است، امسال نیز از طریق کارگروه توسعه کشت های گلخانه ای، مباحث را روان تر و آسان تر کرده تا سریع تر به نتیجه برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران نیز در راستای سیاست ها و برنامه های جهاد کشاورزی گفت:  وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی در بعد کیفی و کمی است و خاک و آب دو موضوع بسیار مهم و منطبق با این مسئله است.

عباسعلی عامری بیان داشت: بر اساس شاخص های موجود، کشور ما در کمربند خشک و نیمه خشک قرار دارد و به این لحاظ از نظر بحران آب با مشکل جدی مواجه هستیم و بایستی در این زمینه برنامه ریزی های وسیعی داشته باشیم.

وی افزود: با نشست ها و جلسات متعددی که با حضور مسئولان وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در سطح کلان کشور برگزار شده است، این نظر حاصل شده است که بحث الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در کشاورزی باید با یک نگاه ویژه و مهندسی مجدد در دستور کار قرار بگیرد تا هم به ضریب امنیت غذایی برسیم و هم بحث مدیریت مصرف آب در کشاورزی را به سمتی هدایت کنیم تا کمترین فشار را از نظر منابع آبی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: سند توسعه کشت های گلخانه ای در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده و بر اساس آن هدف گذاری هایی صورت گرفته از جمله برای شهرستان پیشوا الگوی کشت، مشخص شده است تا همه برنامه ها به سمت کشت یک محصول پیش نرود زیرا از نظر  فنی  و اقتصادی قابل توجیه نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در بحث توسعه کشت های گلخانه ای فعالیت های مشخص را برای شهرستان های مختلف استان مشخص کرده ایم که ۵۷۰ هکتار در شهرستان پیشوا با الگوی کشت مشخص و با فرآیندها و فعالیت های تعیین شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید