Performancing Metrics

«اکتبر 1942، پاریس» با کارگردانی مسعود موسوی در تئاتر شهر! | اتاق خبر
کد خبر: 339898
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 08:44
نمایش «اکتبر 1942، پاریس» به نویسندگی میلاد حسینی و کارگردانی مسعود موسوی از یکشنبه 19 اردیبهشت ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

به گزارش اتاق خبر، اکتبر 1942، پاریس» به نویسندگی میلاد حسینی عنوان تازه‌ترین نمایش مسعود موسوی است که از روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور تعدادی از بازیگران تئاتر و تلویزیون کشورمان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

این اثر نمایشی که داستان آن در فاصله تاریخی سال 1942 هنگام اشغال پاریس توسط ارتش آلمان به وقوع می‌پیوندد روایت قتل فرانسیس یکی از اعضای خانواده اصیل فرانسوی توسط آلمان‌ها به نام «ژابس» است، اما در همین حین اتفاق جالبی می افتد و کلوز برادر دیگر خانواده از طرف آلمان ها به عنوان شهردار پاریس انتخاب می شود. همین موضوع آغازگر ایجاد تضادهایی می شود که خانواده را در معرض اتفاقات جدیدی قرار می دهد.
 
مسعود موسوی درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: سوژه نمایشنامه «اکتبر 1942، پاریس» بر پایه موضوعی کاملا مستند نگارش شده و علاوه بر اینکه از زاویه متفاوتی به مقوله جنگ نگاه کرده، تلاش خود را انجام می دهد که موقعیت های نمایشی بسیار جالب توجه و جهان شمولی را به مخاطب ارائه دهد. این نمایش سعی می‌کند تا در دنیایی که مملو از نا‌آرامی‌ها، تنش‌ها و جنگ‌های بسیاری است دریچه جدیدی را بر مخاطب باز کند تا او از زاویه دیگری به ماجرای همیشه نفی شده جنگ نگاه کند.
 
وی افزود: ما سعی کردیم تا با در نظر گرفتن محدودیت هایی که برای تالار سایه وجود دارد، طراحی صحنه بسیار جدیدی را خلق کنیم که تماشاگر تاکنون کمتر با آن مواجه شده و امیدوارم بتوانیم در فضایی که توسط بازیگران و تیم اجرایی ، طراحی شده اثری را به مخاطب نشان دهیم که از اندیشه و فکر تهی نیست.
 
نمایش «اکتبر 1942، پاریس» نوشته میلاد حسینی و کارگردانی مسعود موسوی از 19 اردیبهشت ماه با بازی معصومه آقاجانی، صالح میرزا آقایی، شیوا خسرو مهر، فرداد صفاخو، ریحانه سلامت و رسول نقوی، طراحی صحنه نورایر ناظاریان، طراحی لباس ثمین تحویلداری و طراحی پوستر کمال کچوییان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.
 
ايسنا
نظرات
ADS
ADS
پربازدید