Performancing Metrics

عوارض آلایندگی منطقه عملیاتی نار وکنگان به جم پرداخت شود | اتاق خبر
کد خبر: 339908
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 14:58
فرماندار جم گفت: سهم شهرستان جم از عوارض آلایندگی منطقه عملیاتی نار و کنگان جدا شود و به خود شهرستان پرداخت شود تا بتوان در حوزه‌های زیست محیطی و عمران شهرستان از آن بهره برد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، فتح الله نوروزی صبح پنجشنبه در نشست با مدیر عامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با آرزوی موفقیت برای شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی این شرکت در جم در انجام رسالت کاری اظهار داشت: مردم جم نزدیک به ۳۰ سال است که میزبان نفت و گاز و خانواده‌های کارکنان شرکت‌ها هستند و توجه نفت و گاز به میزبانان و محیط پیرامون از الزامات مهم در تعامل دو سویه است.

وی گفت: نگاه شهرستان به حوزه نفت و گاز نگاهی مثبت و تعاملی است و از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز این نگاه تقویت شده است.

فرماندار جم با تقدیر از همراهی مدیر منطقه عملیاتی نار و کنگان با شهرستان در توسعه و عمران شهرستان بیان داشت: پالیزیان در حد توان و حوزه اختیارات قانونی خدمات خوبی به شهرستان ارائه کرده است و در انتخابات هفتم اسفندماه نیز حمایت خوبی در بحث پشتیبانی از سوی وی انجام شد که شایسته تقدیر است.

عوارض آلایندگی به شهرستان جم پرداخت شود

نوروزی افزود: البته انتظارات از دو شرکت پالایش گاز فجر جم و منطقه عملیاتی نار و کنگان به علت استقرار تاسیسات در شهرستان بیشتر است و انتظار داریم حوزه اختیارات مجموعه مدیریتی منطقه عملیاتی نار و کنگان در راستای مسئولیت های اجتماعی و کمک به توسعه شهرستان افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم به موضوع عوارض آلایندگی نار و کنگان و لزوم توزیع این عوارض در شهرستان جم پرداخت و گفت: در گذشته عوارض وصولی نار و کنگان به استان فارس پرداخت شده و در همان استان هم توزیع شده و این در حالی است که عوارض آلایندگی بزرگترین منطقه عملیاتی شرکت زاگرس جنوبی جم را متاثر می سازد و لازم است این موضوع اصلاح شود.

وی تاکید کرد: لازم است سهم شهرستان جم از این عوارض جدا و به خود شهرستان پرداخت شود تا بتوان در حوزه‌های زیست محیطی و عمران شهرستان از آن بهره برد.

نوروزی راه‌اندازی مجدد پروازهای نار و کنگان در فرودگاه جم را از خواسته‌ها و مطالبات جدی مردم برشمرد و گفت: تا سال گذشته منطقه عملیاتی نار و کنگان دارای یک پرواز در فرودگاه توحید جم بود که پس از توقف پرواز فجر جم، این پرواز نیز متوقف شد و انتظار داریم پروازها از سر گرفته شود.

خطوط انتقال گاز نار وکنگان برای شهرستان چالش است

وی خطوط انتقال گاز نار و کنگان در طول شهرستان جم و مشکلات ایجاد شده برای مردم را از چالش های مهم پیش روی شرکت و شهرستان برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه ساکنان برخی روستاهای شهرستان که قدمت سکونت شان بیش از خطوط لوله است به علت واقع شدن در حریم امنیتی این خطوط، با مشکلات جدی مواجه شده اند و در برخی روستاهای بخش مرکزی حریم ۲۰۰ متری این خطوط کل روستا را متاثر ساخته است.

نوروزی اضافه کرد: این خطوط برخی شهرهای شهرستان را نیز با مشکلاتی مواجه ساخته که لازم است در زمینه سامان بخشی اقدامات جدی صورت گیرد.

فرماندار جم موضوع اشتغال را از دیگر موضوعات مهم در تقویت تعاملات دوسویه شهرستان و منطقه عملیاتی نار و کنگان برشمرد و افزود: شهرستان جم ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه نیروی انسانی دارد و قطعا می تواند پشتوانه خوبی برای تامین نیروهای فنی و پشتیبانی این شرکت باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای بومی شهرستان جم می‌تواند در کاهش هزینه‌های خوابگاهی شرکت نیز موثر باشد و با این توصیف، به‌کارگیری نیرو از استان‌های دیگر در شرایطی که نیروی مورد نظر در شهرستان وجود دارد غیر قابل پذیرش است.

نوروزی هم چنین خواستار اصلاح مسیرهای منتهی به منطقه عملیاتی نار و کنگان شامل مسیر قائدی و اکبر آباد در راستای مسئولیت های اجتماعی این شرکت شد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید