Performancing Metrics

«کوئنتین تارانتینو» دکترای افتخاری می‌گیرد! | اتاق خبر
کد خبر: 339925
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 09:49
موسسه فیلم آمریکا با اعطای مدرک دکترای هنرهای زیبا از کوئنتین تارانتینو کارگردان آمریکایی و ریتا موره‌نو بازیگر پورتوریکویی تقدیر می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، کوئنتین تارانتینو و ریتا موره‌نو به خاطر خدمات خود به دنیای سینما ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) در مراسمی در چاینیز تیه‌تر هالیوود از سوی موسسه فیلم آمریکا (AFI) تقدیر می‌شوند.

به گزارش ورایتی، موسسه فیلم آمریکا هر سال از چهره‌های مطرح دنیای سینما تقدیر می‌کنند. سال گذشته آنجلا لنزبری و لارنس کاسدان دکترای افتخاری دریافت کردند. رابرت آلتمن، کاترین بیگلو، مل بروکس، کلینت ایستوود، راجر ابرت، نورا افرون، جیمز ارل جونز، جان لسه‌تر، اسپایک لی، دیوید لینچ، هلن میرن، هاسکل وکسلر و جان ویلیامز، از جمله کسانی هستند که در سال‌های گذشته توسط موسسه فیلم آمریکا تقدیر شدند.

ریتا موره‌نو در بیش از ۱۴۰ اثر سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است. او که متولد سال ۱۹۳۱ در پورتوریکو است، در ۱۹۶۲ برای بازی در نقش آنیتا در فیلم “داستان وست ساید” برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

او همچنین دو جایزه امی، یک جایزه تونی، یک جایزه گرمی، مدال آزادی ریاست جمهوری و مدال ملی هنر در کارنامه دارد. موره‌نو در ۱۹۹۵ در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود صاحب یک ستاره شد.

او یکی از معدود هنرمندانی است که هر چهار جایزه معتبر امی، اسکار، گرمی و تونی را دریافت کرده است. کتاب خاطرات موره‌نو با عنوان “ریتا موره‌نو: یک زندگی‌نامه” در ۲۰۱۱ منتشر شد.

تارانتینو به تازگی فیلم “هشت نفرت‌انگیز” را کارگردانی کرد. او در ۱۹۹۴ با “داستان عامه‌پسند” برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و با “جانگو آزاد شده” هم جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برد. “بیل را بکش: جلد ۱”، “بیل را بکش: جلد ۲” و “گرایندهاوس” از دیگر ساخته‌های تارانتینو است. فیلم “داستان عامه‌پسند” در فهرست ۱۰۰ سال…۱۰۰ فیلم موسسه فیلم آمریکا قرار دارد.

منبع: بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید