Performancing Metrics

تجلیل از «جین فوندا» برای امور صلح طلبانه | اتاق خبر
کد خبر: 339939
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 10:48
جین فوندا بازیگر کهنه‌کار سینما در جشن تئاتر پاسادونا برای فعالیت‌های صلح طلبانه‌اش تجلیل شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ورایتی، در جشن خانه نمایش پاسادونا مارتین شین از دوستان جین فوندا از جمله افرادی بود که برای تجلیل از این بازیگر به سخنرانی پرداخت. وی درباره خاطراتی سخن گفت که در بازدید از ویتنام و شهر هانوی، چند دهه پیش و در زمان جنگ ویتنام از این بازیگر داشت.
مارتین شین گفت: او همه چیز خود را در آن زمان به خطر اننداخت تا بتواند به ملت آمریکا کمک کند از خواب بیدار شوند. جین خیلی زود دریافت که بیاد برای چه چیزی مبارزه کند. شین که رد فیلم «گریس و فرانکی» با جین فوندا هم‌بازی بود از حس وی برای از خودگذشتگی‌اش برای صلح تجلیل کرد و برای این سخنان با تشویق جمیعت حاضر روبه رو شد. وی افزود: بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز به خاطر دارند که چطور جین فوندا برای حمایت از پایان جنگ راهی شمال ویتنام شد.
فوندا نیز که برای تشکر روی صحنه رفت و به ادای سخنانی پرداخت، درباره عشقش به جماعت تئاتری‌ها سخن گفت. وی یادآور شد که پدرش، هنری فوندا، نیز از همین جماعت بود و کارش را در خانه نمایش اوماها در نبراسکا آغاز کرده بود.
فوندا افزود: وقتی یک جانعه‌ای اینچنین به کانون بدل می‌شود یعنی در قلب جامعه جای دارد. این تئاتر یک تئاتر مشهور ملی است و نمی‌توان میزان تاثیر آن را بر فرهنگ جامعه تعیین کرد. ریچارد پری دیگر شخصیتی بود که در این مراسم مورد تقدیر واقع شد. او با بازی در «تو عزیزی» سفر هنری‌اش را در برادوی آغاز کرد.
در این مراسم برنامه جمع‌اوری کمک مالی برای حمایت از خانه نمایش ۱۰۰ ساله پاسادونا نیز برگزار شد و با فروش بلیت کنسرت آدل بخشی از این پول گرد آمد.
جین فوندای ۷۹ ساله برنده جایزه اسکار و چند جایزه گلدن گلوب است. او آخرین بار در سال ۲۰۱۵ در فیلم «جوانی» در کنار مایکل کین بازی کرد. وی در اولین نقش سینمایی خود در فیلم «داستان بلند» با آنتونی پرکینز همبازی شد اما موفقیت فیلم وسترن «کت بالو» موجب شد تا او یک شبه ره صدساله را بپیماید و توانست در فیلم «تعقیب» با بزرگان سینمای آن دوران از جمله مارلون براندو و رابرت ردفورد هم‌بازی شود. وی سال ۱۹۶۷ وارد فعالیت‌های سیاسی شد و به جمع مخالفان رییس جمهوری آمریکا پیوست و با مخالفت شدید با جنگ ویتنام در تظاهرات ضد جنگ شرکت کرد. جین فوندا در سال‌های ۱۹۷۱ برای فیلم «کلوت» و در سال ۱۹۷۸ برای فیلم «بازگشت به خانه» دو بار برنده جایزه اسکار شد. وی در سال ۱۹۹۵ توسط مجله انگلیسی«امپایر» به عنوان سی‌ودومین بازیگر برتر همه دوران انتخاب شد و در سال ۱۹۹۴ به عنوان سفیر صلح از طرف سازمان ملل معرفی شد.

منبع: بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید