Performancing Metrics

محمدحسین فرح‌بخش: دستمزدهای بالا چهره سینما را سیاه می‌کند! | اتاق خبر
کد خبر: 339940
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 10:53
امروز فیلمنامه، کارگردانی و در آخر بازیگران کار هستند که منجر به فروش بالای فیلم در گیشه می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، دولتی بودن سینمای ایران و پول‌های هنگفتی که جهت ساخت آثار سینمایی به برخی از فیلمسازان می‌دهند، باعث آسیب دیدن چهارچوب‌های تعیین دستمزد بازیگران می‌شود. در خصوص ساختار فیلم‌های سینمایی و تعیین دستمزد بازیگران با محمدحسین فرح‌بخش به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

 
 
* آیا  اختصاص نیافتن سینما به بخش خصوصی و حضور بخش دولتی در عرصه سینما مشکلاتی را برای تهیه‌کنندگان ایجاد می‌کند؟ 
 
این اعمال مدیریت‌ها به دلیل نداشتن قانون‌های مدون، منجر به پرداخت دستمزدهای بسیاری برای حضور بعضی از بازیگران می‌شود که متاسفانه به دلیل نبود فیلمنامه و ساختار مناسب از فروش خوبی هم برخوردار نمی‌شوند و تنها افزایش دستمزد بازیگران را به دنبال خواهد داشت. 
 
 
* آیا پرداخت دستمزدهای  بالا برای فروش فیلم در گیشه راه حل مناسبی در این حوزه است؟
 
برخی از فیلمسازان حضور بازیگران را موفقیت فیلمشان در گیشه می‌دانند و مابقی کار را رها می‌کنند. با وجود اینکه تا یک اثر ساختار مناسبی نداشته باشد، بازیگر هم نمی‌تواند تاثیر چشمگیری بر روی کار بگذارد و این تصورات غلط به بدنه نحیف سینما آسیب‌های جدی وارد می‌کند.
 
 
* سرمایه‌گذاری در سینما هم می‌تواند منجر به ایجاد آسیب‌هایی شود؟
 
سرمایه‌گذاری را می‌شناسم که تنها برای خریدن یک ماشین میلیاردی برای فرزندش، در پروژه‌ای قدم گذاشت و دستمزد بسیار بالایی برای حضور یک بازیگر پرداخت کرد اما آن فیلم نه تنها فروش خوبی را در پی نداشت؛ بلکه تنها دستمزد آن بازیگر را در اثر بعدی افزایش داد چون آن بازیگر در کار بعدی حاضر به دریافت همان مبلغ نیست و بالاتر از آن را طلب می‌کند.
 
 
* حضور بازیگران صاحب نام در یک فیلم نمی‌تواند عامل خوبی برای فروش باشد؟
 
منکر برخی از فروش‌ها به دلیل حضور بازیگران محبوب سینما نیستم؛ اما بازیگران سوپراستاری بودند که برای بازی دستمزدهای کلانی را پیشنهاد دادند و من با کمال احترام از آنها عذرخواهی کردم و از نابازیگرانی دعوت به کار کردم که همان‌ها فروش فیلم را افزایش دادند. فیلم‌هایی چون «عروس» که با وجود حضور دو بازیگر توانست همگان را مجذوب خود کرده و آن دو بازیگر را استار سینما کند و این به دلیل دکوپاژ حساب شده ای بود که آن اثر در پی داشت. 
 
 
* آیا بازیگرسالاری همچنان در سینما وجود دارد؟
 
در یک مدت زمان کوتاهی بازیگر سالاری بود اما در حال حاضر اینطور نیست و این فیلمنامه و کارگردانی کار است که حرف اول را می‌زند.
 
 
* چقدر اقتصاد مقاومتی می‌تواند روی سینما تاثیر مثبت بگذارد؟
 
اقتصاد مقاومتی بیش از هرچیز می تواند روی سینما تاثیر بگذارد؛ به شرطی که دولت دست از سرمایه‌گذاری در سینما بیرون بکشد و این حوزه را به بخش خصوصی بسپارد.
 
 
* آیا تعداد فالوئرهای اینستاگرام تاثیری روی دستمزد بازیگران دارد؟ 
 
تعداد فالوئرها معیار مناسبی برای تعیین دستمزدها نیستند، چه بسا بازیگرانی که تعداد بی‌شماری فالوئر دارند اما بازی شاخصی ندارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید