Performancing Metrics

بدبیاری «کوربین » و حزب کارگر در همه جا غیر از لندن | اتاق خبر
کد خبر: 340038
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 13:54
انتخابات محلی انگلستان؛
نتایج اولیه انتخابات محلی انگلستان نشان می دهد که اگرچه اصلی ترین حزب مخالف دولت در رقابت شهرداری لندن پیشتاز است، با این حال در هیچ رقابت دیگری قادر به کسب رای دلخواه نبوده است.

اتاق خبر- نتایج اولیه انتخابات محلی انگلستان نشان می دهد که اگرچه اصلی ترین حزب مخالف دولت در رقابت شهرداری لندن پیشتاز است، با این حال در هیچ رقابت دیگری قادر به کسب رای دلخواه نبوده است.

نتایج اولیه انتخابات محلی و منطقه ای انگلستان که دیروز پنجشنبه برگزار شد، از شکست حزب کارگر و کاهش محبوبیت «جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون این کشور خبر می دهد.

از یک سال پیش که «دیوید کامرون» نخست وزیر محافظه کار انگلستان در انتخابات ملی این کشور به پیروزی رسید؛ این نخستین بار است که مردم به پای صندوق های رای رفته اند تا در آزمونی دیگر جهت گیری سیاسی بریتانیا را مشخص کنند. رای گیری روز پنجشنبه علاوه بر تعیین آرایش سیاسی پارلمان های محلی ولز و اسکاتلند، به انتخاب ۲۷۰۰ مسئول محلی در سراسر انگلستان و همچنین تعیین شهردار لندن – پایتخت - منجر خواهد شد.

از سوی دیگر، این انتخابات آزمونی بود برای به چالش کشیدن محبوبیت کوربین که از زمان پیروزی غافلگیر کننده اش به عنوان رهبر حزب کارگر – مهمترین حزب مخالف دولت – با چالش های زیادی در داخل و خارج این حزب مواجهه بوده است.

شمارش بیش از نیمی از آراء ماخوذه نشان می دهد که حزب کارگر تقریبا ۲۸ کرسی پارلمانی را در ولز و اسکاتلند از دست داده است.

البته علیرغم همه ناکامی های شب گذشته، حزب کارگر در انتخابات شهرداری لندن از سایر رقبا پیش است و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود احتمالا «صادق خان» نماینده اپوزیسیون به اولین شهردار مسلمان پایتخت بدل خواهد شد. البته نباید پیروزی احتمالی اپوزیسیون در مهم ترین شهر انگلستان را مسئله پیش پا افتاده ای تلقی کرد.

با این حال، شکست حزب کارگر در انتخابات پارلمانی اسکاتلند بیش از هر جای دیگر انگلستان محسوس بود. در اسکاتلند، حزب جدایی طلب «اس ان پی» برای سومین دور متوالی موفق به کسب بیشترین کرسی ها شد با این حال نتوانست اکثریت پارلمان محلی را به دست آورد.

در این میان، حزب کارگر پس از حزب محافظه کار «توری» جایگاه سوم را در انتخابات پارلمانی اسکاتلند به دست آورد.

از سوی دیگر، خبرها حاکی از آن است که حزب «یوکیپ» یا همان حزب استقلال پادشاهی متحد هم شب خوبی را پشت سر گذاشته و در انتخابات محلی ولز توفیق هایی را به دست آورده است.

منبع: مهر 

94106 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید