Performancing Metrics

دریافت زیرمیزی از بیماران همچنان پابرجاست | اتاق خبر
کد خبر: 340039
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 14:03
عضو‌ کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس:
عضو‌ کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس، اخذ‌ زیرمیزی از بیماران را مشکل پابرجای حوزه سلامت خواند.

اتاق خبر- عضو‌ کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس، اخذ‌ زیرمیزی از بیماران را مشکل پابرجای حوزه سلامت خواند.

حسن تامینی‌لیچایی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت‌ در خصوص زیرمیزی، گفت: کم‌رنگ شدن حمایت از جامعه پزشکی، تاخیر در پرداخت سهم پزشکان از سوی بیمه‌ها و دریافتی‌هایشان از بخش دولتی و خصوصی از عوامل بروز مشکلاتی همچون اخذ زیرمیزی‌ از بیماران است.

وی با بیان اینکه دریافت زیرمیزی در کشور از بین نرفته است، گفت: بسیاری از پزشکانی که در جریان مابه‌التفاوت بخش خصوصی و دولتی هستند یا پزشکانی که دریافتی کلان در حوزه‌های مختلف دارند همچنان زیرمیزی دریافت می‌کنند.

تامینی‌لیچانی از پرداخت زیرمیزی به درخواست خود مردم به پزشکان خبر داد وگفت: متاسفانه برخی افراد غنی به خصوص در حوزه جراحی‌های زیبایی برای دقت بیشتر در عمل به پزشکان زیرمیزی می‌دهند، البته این موضوع با فرهنگ سازی باید رفع شود چراکه با قوانین نظام پزشکی سازگار نیست.

وی تاکید کرد: مردم باید گزارش پزشکان متخلف که اصرار بر دریافت زیرمیزی دارند را به مسئولان وزارت‌بهداشت و درمان ارائه کنند، متاسفانه زیرمیزی‌ها تنها در قالب پول نیست و برخی پزشکان سکه طلا برای جراحی از بیماران دریافت می‌کنند.

تامینی لیچانی با تاکید بر اینکه نظارت‌ بر عملکرد پزشکان در وزارت بهداشت تقویت شده، گفت: با وجود تقویت نظارت در دولت یازدهم، گذر زمان تا حدودی نظارت را کم‌رنگ کرده اما معاونان وزارت‌ بهداشت‌ودرمان پیگیر بررسی وضعیت پزشکان و برخورد با متخلفان هستند.

عضو کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس، تدوین قانون برای حذف دریافت زیرمیزی از بیماران را بی تاثیر خواند وگفت: افزایش نظارت و هماهنگی بین سازمان نظام ‌پزشکی، وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع معضل دریافت زیرمیزی از بیماران کارساز خواهد بود.

این اظهارات در حالی عنوان می شود که دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت‌ بهداشت‌، اخیرا مدعی شده که دریافت زیرمیزی در بیمارستان های دولتی صفر شده و در شهرستان ها نزدیک به صفر است.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید