Performancing Metrics

ديدار بي سابقه شاهزاده سعودي با مشاور سابق نتانياهو | اتاق خبر
کد خبر: 340087
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 19:47
درحالي كه ملت مظلوم فلسطين و به خصوص نوارغزه تحت محاصره رژيم صهيونيستي قرار دارد؛ در اقدامي بي سابقه شاهزاده 'تركي فيصل' سفير سابق عربستان در واشنگتن با 'ياكوف اميدور' مشاور سابق بنيامين نتانياهو نخست وزير ر‍‍‍ژيم صهيونيستي ديدار و گفت وگو كرده است.

اتاق خبر - پايگاه خبري 'تايمز آو اسرائيل' خبر اين ديدار را امروز جمعه منتشر كرده است. ديدار مقام سعودي با يك مقام صهيونيست درحالي صورت گرفته كه ملت فلسطين و به خصوص نوار غزه تحت محاصره رژيم صهيونيستي قرار دارد و در چند روز اخير نيز جنگنده هاي رژيم اشغالگر حملات خود را عليه مردم فلسطين و به خصوص منطقه غزه افزايش داده اند.
درحالي كه مقامات سعودي مدعي دفاع از حقوق ملت فلسطين هستند، تركي فيصل شاهزاده سعودي در ديدار با مشاور نتانياهو درباره برنامه هسته اي ايران به عنوان تهديد و اختلافات شان با آمريكا و مساله فلسطين و بحران سوريه مذاكره كرد.
دو طرف در اين ديدار كه توسط كانون مطالعات سياسي خاورنزديك در شهر واشنگتن صورت گرفت درباره راه هاي تشكيل دو كشور فلسطين و اسرائيل و همچنين نگراني از فعاليت هسته اي ايران و بي ثباتي و ناامني در منطقه خاور ميانه بحث و تبادل نظر كردند.
تركي فيصل كه مدتي سفير عربستان در واشنگتن بود در اين ديدار گفت كه ابتكار صلح عربي از سوي رياض و براي پايان دادن به درگيري هاي اسرائيل - فلسطين پيشنهاد شده و در سال 2002 نيز از سوي اتحاديه عرب به تصويب رسيده است.
'اميدور' مشاور سابق نتانياهو نيز در اين ديدار از جامعه عربي خواست با تل آويو همكاري كنند تا فلسطينيان را به ميز مذاكرات بكشانند.
تركي فيصل در گفت وگو با مشاور سابق نتانياهو گفت كه ما به يك شريك جدي از سوي اسرائيل براي مذاكره نياز داريم.
شاهزاده سعودي در ديدار با مشاور سابق نتانياهو درحالي از برنامه هسته اي ايران اظهار نگراني كرد كه جهان از در اختيارداشتن بيش از 250 كلاهك هسته اي از سوي رژيم صهيونيستي باخبر است.
تركي فيصل با وجود آن كه خواستار پاكسازي منطقه از سلاح كشتارجمعي شد ، تهديد كرد اگر ايران به سلاح هسته اي دست يابد، عربستان نيز توان دستيابي به سلاح هسته اي را دارد.
'اميدور' نيز مدعي شد؛ ايران به رغم توافق هسته اي براي دستيابي به بمب هسته اي تلاش مي كند و از نظر تل آويو اين تهديدي براي وجود اسرائيل است و ما اجازه چنين كاري را نمي دهيم.
وي اظهار داشت: همكاري بين كشورهاي عربي و اسرائيل در مقابله با تهديدات چه از طرف ايران و يا كشورهاي ديگر درصورتي كه بين كشورهاي عربي و اسرائيل صلح برقرار باشد؛ بسيار قوي خواهد بود.
دو طرف در اين ديدار درباره مسايل ديگر از جمله سوريه و حاكميت بشار اسد گفت و گو كردند.
مشاور سابق نتانياهو به درگيري هاي قومي و طايفه اي در كشورهاي عربي اشاره كرد و مدعي شد؛ تعداد عرب هايي كه در درگيري هاي عربي كشته شده اند بيش از تعدادي است كه به دست يهوديان كشته شده اند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید