Performancing Metrics

گفته‌بودم نباید خیالمان راحت باشد | اتاق خبر
کد خبر: 340091
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 20:13
سرمربی تیم ملی رویینگ:
علی قرائت با اشاره به روند آماده سازی تیم ملی رویینگ در مسیر کسب سهمیه المپیک درباره دلایل ناکامی ملی پوشان در مسیر ریو صحبت کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سرمربی تیم ملی رویینگ ایران در پاسخ به این سوال که درست است تیم ملی ضربه اختلاف مرادی و شما را خورده‌است؟ بیان کرد: نمی‌شود گفت اختلاف. شاید اگر هماهنگی‌ها بیشتر بود شرایط تغییر می‌کرد. شاید خیال همه ما خیلی راحت بود که حتی اگر به تیم پسران به اندازه دختران توجه نشود باز هم سهمیه المپیک می‌گیریم. تیم دختران برنامه مشخصی داشتند و به آنها بیشتر کمک شد.

قرائت ادامه داد: نمی‌گویم غرض‌ورزی خاصی بوده تا تیم پسران موفق نشود چرا که مطمئناً منافع ملی و موفقیت قایقرانی کشور از هر چیزی مهم‌تر است اما تیم پسران هم نیازمند حمایت‌ها و توجه‌های بیشتری بود.

او در پاسخ به این سوال که درست است شما ملی‌پوشان بیشتری را به اردو دعوت کردید اما فدراسیون با حضور نفرات بیشتر در اردو مخالفت کرد؟ بیان کرد: بله این موضوع بود. خب من درباره برخی قایق‌های شرکت کننده در بازی های آسیایی پافشاری داشتم و در نهایت هم که مربی دیگری برایشان انتخاب شد و نتیجه نگرفتند شخص من زیر سوال رفتم و حتی از هرگونه پاسداشتی محروم شدم. فشار وجود داشت که تعداد نفرات اردو کم باشد. ورزشکار رویینگ جز در اردوی ملی جای دیگری نمی‌تواند تمرین کند.

سرمربی تیم ملی رویینگ ادامه داد: به همین دلیل هم پافشاری می‌کردم که ملی پوشان در اردو باشند و تمرین کنند. حالا ورزشکاران که همه مثل برادر من هستند اینطور صحبت کرده‌اند و من به آنها حق می‌دهم. من تمام تلاشم را کردم اما ملی‌پوشان از برخی مسائل اطلاع ندارند و حق دارند اینطور شکایت کنند.

قرائت افزود: من همه مصاحبه‌ها را دیدم. حبیبیان بهترین نفر در رویینگ ایران بود و هنوز هم هست. اما یک ورزشکار المپیکی یک ماهه و یکساله خلق نمی‌شود. بلکه گام به گام به سمت این رویداد بزرگ ورزشی پیش می‌رود. من برای اینکه عاقل در این شرایط المپیکی باقی بماند خواستم تا خشایار عباس‌آبادی،‌مجتبی شجاعی و امیر رهنما در اردو باشند اما خود فدراسیون به این نتیجه رسید که حبیبیان تنها تمرین کند هم به نتیجه می‌رسد. من بارها گفته‌ بودم که نباید خیالمان راحت باشد.

او با اشاره به لغو اردوی چین تیم ملی نیز گفت: اردوی چین در مهم‌ترین روزهای تمرینی و آماده سازی ما در مسیر کسب سهمیه المپیک قرار داشت که به دلیل تست انتخابی در روزهای آخر لغو شد. در این روزهای حساس عمق آب در بندرلنگه نیز پایین آمد و ما اصلاً نتوانستیم تمرین کنیم. من از فدراسیون خواهش کرده بودم که تست بعد از انتخابی برگزار شود. اجازه دهیم با قدرت و آرامش سهمیه را به دست بیاوریم و سپس بهترین نفر را راهی ریو کنیم. من شرایط را سنجیده بودم و شب و روز با ورزشکار زندگی کرده ام. می‌دانستم حبیبیان ورزشکار حساسی است و قرار گرفتن در شرایط تست انتخابی رویش تاثیر منفی می‌گذارد.

سرمربی رویینگ ادامه داد: اردوی چین ما به خاطر تست لغو شد و ورزشکار ما با آن شرایط به کره رفت. این دو ملی‌پوش تا چند روز قبل از مسابقه هم مصاحبه می‌کردند و درگیر این فضا بودند. من درخواست کرده‌بودم که تست بعد از انتخابی باشد تا شرایط به طور کامل برای کسب سهمیه مهیا شود اما قبول نشد. آرامش روانی از بین رفته‌بود و ملی‌پوش ما در مسیر کسب سهمیه المپیک تحت تاثیر این ماجرا قرار داشت.

قرائت در پاسخ به این سوال که چقدر این موضوع بر حبیبان تاثیرگذار بود؟ گفت: عاقل شرایط مسابقه را از لحاظ ذهنی پانزده روز قبل از اعزام تجربه کرد و آن استرس را به همراه خود داشت. او با استرس وارد مسابقه شد.

او افزود: باید حد یک ورزشکار را به خوبی بدانیم. یک ورزشکار ضعیف اگر با چند ملی پوش قدرتمند تمرین کند رشد خواهد کرد. یک ورزشکار قوی هم اگر حریفی نداشته باشد افت خواهد کرد. من تاکید کرده‌بودم که ملی‌پوشان در اردو باشند تا عاقل هم تنها تمرین نکند و اگر قرار به برگزاری تست هم هست در شرایط همین اردو انتخابی برگزار و بهترین نفر به مسابقات اعزام شود.

سرمربی رویینگ با بیان این مطلب که اشتباه‌های خودش را می‌پذیرد تصریح کرد: من به عنوان مربی اولین نفری هستم که باید پاسخگو باشم. ضعف‌های فنی‌ام را نیز قبول دارم و می‌پذیرم اما خود فدراسیون هم می‌داند که مدیر تیم‌های ملی استرالیا تمام برنامه‌های تمرینی من را زیر نظر داشت و مشاوره می‌داد. در اردوی اسپانیا هم دو مربی خارجی به من مشورت دادند و خیلی چیزها از این مربیان یاد گرفتم. برای المپیکی شدن باید به طور 100 درصد آماده باشیم. این 100 به 99 تبدیل شود نتیجه گرفته نمی‌شود. نداشتن رقیب برای حبیبیان،‌برگزاری آن تست انتخابی در روزهای آخر و لغو اردوی آخر اگر یک درصد هم بر آمادگی حبیبیان تاثیرگذار بوده باشد کافیست.

او در پاسخ به این سوال که قبول دارد کمیته رویینگ هم خوب اداره نشده‌است؟ گفت: من در جلسه فنی هم گفتم که اگر آقای اتابکی بیشتر در فدراسیون بودند شرایط فرق می‌کرد. خب اگر او بود و مشکلات و نیازهای ما را می‌دید می توانست آنها را با رییس فدراسیون در میان بگذارد. مطمئنا وقتی یک مسوول با رییس فدراسیون صحبت کند خیلی بهتر است. پل ارتباطی تیم ملی مردان با ریاست فدراسیون که توسط کمیته انجام می‌شود در این مدت قوی نبود. البته باید بابت از دست رفتن سهمیه المپیک از مردم عزیز کشورم و دوستانی که حمایت زیادی از من و ورزشکارانم نمودند پوزش بطلبم و اشتباهات خودم را می پذیرم.

قرائت به حضور رسول محمد صادقی در فدراسیون اشاره کرد و گفت: او فرد توانمندی است و می‌تواند به آقای امینی کمک کند. بی تعارف بگویم که آقای امینی برای فدراسیون تلاش می‌کند و به دنبال کار و برنامه‌ریزی است. دلسوز و زحمت کش است. بنظرم محمد صادقی همان کسی است که می‌تواند در این راه به او کمک کند.

وی در پایان به تیم دو نفره اشاره کرد و گفت: حامد خدری و سیاوش سعیدی با اینکه هماهنگی زیادی نداشتند تا آخرین توان مبارزه کردند و در نهایت هم بیماری شدید حامد خدری اجازه نداد مسابقه را ادامه دهند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید