Performancing Metrics

تشدید برخورد با موتور سواران متخلف در تهران | اتاق خبر
کد خبر: 340147
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 03:52
رئیس مركز اطلاع ‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینكه 40 درصد تصادفات فوتی در شهر تهران در سال 94، مربوط به موتورسواران بوده است از تشدید برخورد پلیس با موتورسواران متخلف خبر داد.

اتاق خبر - سرهنگ مراد مرادی درباره چگونگی برخورد پلیس با موتور سواران متخلف گفت: علاوه بر اعمال قانون و جریمه متناسب با نوع تخلف، موتورسیكلت به پاركینگ منتقل و در مرحله اول یك هفته توقیف و در صورت تكرار تخلف، این مدت به یكماه افزایش می یابد.
وی حركت در پیاده‌رو، حركت در خلاف جهت، حركت در محل‌های ممنوع،‌ استفاده نكردن از كلاه ایمنی،‌ تردد در خطوط ویژه،‌ تك ‌چرخ زدن، حركات نمایشی و مارپیچ را جزو تخلفات ویژه و مد نظر پلیس در طرح برخورد با موتورسواران متخلف اعلام كرد.
سرهنگ مرادی با بیان اینكه میزان ریسك‌ پذیری موتورسیكلت 20 برابر سایر وسایل نقلیه است، عنوان كرد: همه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شامل موتورسیكلت نیز می شود.
وی با اشاره به اینكه موتورسیكلت از لحاظ ایمنی و تعادل حداقل استانداردهای لازم را دارد گفت: بخش بزرگی از ناهنجاری ها در حوزه ترافیك مربوط به موتورسواران است كه به همین منظور طرح‌های انتظامی و ترافیكی ویژه‌ای برای راكبان موتورسیكلت ها تنظیم و به مرحله اجرا گذاشته شده است.
رئیس مركز اطلاع ‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پیش بینی مجازات‌های سختگیرانه قانون برای موتورسواران متخلف افزود: با توجه به حداقل ایمنی موتورسیكلت لازم است راكبان این وسیله نقلیه از كلاه ایمنی استفاده كرده و علاوه بر رعایت قوانین و مقررات به حقوق دیگر شهروندان احترام گذاشته و ایمنی و سلامت خود و دیگر شهروندان را به مخاطره نیندازند.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید