Performancing Metrics

12 ايالت آمريكا به حزب دموكرات روي آوردند | اتاق خبر
کد خبر: 340167
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 06:16
موسسه كوك:
مركز تحقيات سياسي كوك با انتشار گزارشي نوشته است كه با افزايش عدم محبوبيت دونالد ترامپ بعنوان نامزد قابل پيش بيني جمهوريخواهان در انتخابات اين كشور 12 ايالت آمريكا كه بسياري از آن ها ايالت هاي جمهوريخواه محسوب مي شدند به حزب دموكرات گرايش پيدا كرده اند.

اتاق خبر - مركز مطالعات و تحليل هاي سياسي موسوم به 'كوك پوليتيكال ريپورت' با انتشار گزارشي نوشته است درحالي كه دونالدترامپ نامزد قابل پيش بيني حزب جمهوريخواه محسوب مي شود 12 ايالت آمريكايي كه به گفته اين مركز اكثر آن ها ايالت هاي جمهوريخواه ويا متمايل به حزب جمهوريخواه محسوب مي شدند به دموكرات هاي اين كشور گرايش پيدا كرده اند.

اين مركز فراجناحي تحقيقات سياسي آمريكا با اشاره به اين كه افزايش احتمال نامزدي ترامپ از سوي حزب جمهوريخواه تا كنون سبب ناخرسندي بسياري از رهبران اين حزب از جمله پل رايان رييس مجلس نمايندگان آمريكا شده، نوشته است تحولات اخير درگرايش هاي حزبي آمريكا سبب شده است كه اين مركز تغييراتي را در رابطه با 13 ايالت آمريكا در جدول رده بندي هاي حزبي خود صورت دهد.
بر همين اساس 12 ايالت از مجموع اين 13 ايالت مواضع حزبي خود را تغيير داده و به حزب دموكرات آمريكا پيوسته و يا به اين حزب متمايل شده اند و فقط يكي از اين ايالت ها از حزب دموكرات به جمهوريخواهان متمايل شده است.
موسسه مذكور از جمله ايالت هايي كه در گذشته طرفداران قاطع جمهوريخواهان بحساب مي آمدند و حالا به حزب دموكرات تمايل پيدا كرده اند از ايالت هاي اينديانا، ميسوري و نبراسكا نام برده است.
بر همين اساس دو ايالت آريزونا و جروجيا نيز كه در گذشته جمهوريخواهان احتمالي بشمار مي رفتند حالا فقط كمي به اين حزب تمايل دارند و ساكنين كاروليناي شمالي كه تمايل كمي به حزب جمهوريخواه داشتند بشدت اين تمايل را از دست داده و احتمالا از دموكرات هاحمايت خواهند كرد.
دراين ميان 5 ايالت كالورادو،فلوريدا، پنسيلوانيا ، ويرجينيا وويسكانسين نيز كه جمهوريخواهان محتمل بحساب مي آمدند،تمايل وگرايش محسوسي به حزب دموكرات پيدا كرده اند و نيومكزيكو كه در گذشته تمايل مختصري به حزب دموكرات داشت حال به يك ايالت دموكرات تمام عيار تبديل شده است.
موسسه كوك يادآور شده است كه در ميان اين 13 ايالت، گرايش صد در صد راي دهنگان دموكرات ايالت 'مين' به اين حزب كاهش يافته است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید