Performancing Metrics

شرکت های نفتی آمریکایی به نمایشگاه نفت تهران آمدند | اتاق خبر
کد خبر: 340219
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 14:25
از طریق نمایندگی هایشان در اروپا
تعداد شرکت های خارجی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در سال جاری 64 درصد رشد کرده است

اتاق خبر- تعداد شرکت های خارجی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در سال جاری 64 درصد رشد کرده است. 

در حالی که این روزها نمایشگاه کتاب تهران که برای اولین بار در شهر آفتاب برگزار می شود حاشیه های بسیاری به همراه داشته و ذهن بسیاری را در گیر کرده در گوشه دیگری از شهر بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی کلید خورده است و درفضایی آرام به کار خود ادامه می دهد؛ اما دراین بین اهمیت نمایشگاه امسال در این است که چند ماه بعد از اجرای برجام اجرایی می شود و بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی جهان به امید گرفتن رابطه با طرف های ایرانی و سهم داشتن در بازار انرژی ایران، به کشورمان آمده اند.در این بین چندین شرکت امریکایی نیز از طریق نمایندگی‌های اروپایی خود در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

در نمایشگاه امسال نفت، گاز و پتروشیمی 1900 شرکت ایران و شرکت هایی از 40 کشور دنیا حضور از جمله آلمان، اوکراین، چین، ایتالیا، امارات، ارمنستان، اتریش، بلژیک، فرانسه، هنگ کنگ، هند، مالزی، هلند، لهستان، کانادا، ونزوئلا، کره جنوبی، روسیه، اسپانیا، ترکیه، انگلیس، آذربایجان، نروژ، برزیل، بلغارستان، رومانی، ژاپن، نیوزیلند، تایوان، اندونزی، فنلاند، سوئیس، موناکو، استرالیا، سنگاپور، سوئد، پرتغال و امریکا (از طریق نمایندگی‌های اروپایی) شرکت کرده‌اند و این نخستین باری است که این تعداد شرکت‌کننده خارجی دراین نمایشگاه حضور دارند. از جمله شرکت های مهم که در نمایشگاه امسال شرکت کرده اند می توان به بریتیش پترولیوم (بی پی) انگلیس، زیمنس آلمان، لوک اویل و گازپروم روسیه، لینکولن الکتریک امریکا، او. ام. وی اتریش و سایپم ایتالیا حضور دارند.

اما این حضور پررنگ در شرایطی صورت می گیرد که با شعار و اهداف نمایشگاه امسال که «جذب سرمایه و انتقال فناوری» است همخوانی بسیاری دارد و در دو روز گذشته که نمایشگاه شروع شده مذاکراتی هم شکل گرفته است که از جمله مهم ترین آن باید به مذاکرات نماینده شرکت بی پی با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد. دیداری که در آن به گفته رکن الدین جوادی طرف انگلیسی خواستار سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز ایران شدند. علاوه براین نماینده زیمنس نیز در دیدرای که با مسئولین وزارت نفت داشته است از آمادگی برای انتقال فناوری به خصوص در حوزه های برق، اتوماسیون و دیجیتالیزه کردن تأسیسات کمک کند.

براساس آمارهای وزارت نفت نمایشگاه سال جاری با رشد 30 درصدی حضور شرکت ها به صورت کلی و 64 درصدی مهمانان خارجی رو به رو شده است. مسئولین وزارت نفت در ماه های گذشته با تغییر قوانین و تهیه قراردادهای جدید تلاش کرده اند تا فضای جدیدی به وجود آورند و سرمایه گذاری در این حوزه را تسهیل کنند. ایران در سال های گذشته به دلیل تحریم های اقتصادی و نفتی با مشکلات بسیاری رو به رو شد به صورت تولید و فروش نفت افت شدید کرد ولی حالا با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم ها ایران به دنبال به دست آوردن موقعیت پیشین خود است.

آمارهای وزارت نفت نشان می دهد تولید نفت خام ایران به بیش از سه میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است، میانگین صادرات نفت خام از دو میلیون بشکه در روز گذشت و اکنون دو میلیون و ١٠٠ هزار بشکه است. همچنین صادرات میعانات گازی پیش از تحریم‌ها روزانه ٢٥٠ هزار بشکه بود که این رقم هم‌اکنون به ٤٥٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

منبع: اتاق تهران 

94106 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید