Performancing Metrics

شهرک دانش بنیان در استان البرز احداث می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 340237
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 15:14
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از احداث شهرک دانش بنیاد در استان خبر داد و گفت: درخواست احداث این شهرک به شرکت شهرک های صنعتی استان ارسال شده است.

اتاق خبر: ایرج موفق در جلسه شورای اداری استان که صبح شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، بهاقدامات انجام شده برای افزایش تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر تمرکز برفعالیت های مزیت دار اقتصادی تاکید دارند به همین منظور توجه به تولید داخلی و خودداری از خرید کالاهای خارجی باید دردستور کار قرار بگیرد.
وی در ادامه گفت: از ۱۰ فرامین رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی ۷ فرامین به صورت مستقیم به بخش تولید و سهفرامین به صورت غیرمستقیم به بخش تولید و صنعت اشاره دارد.
موفق در بخش دیگر سخنان خود به احداث شهرک دانش بنیان در استان البرز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وافزود: برای احداث این شهرک درخواستی به شرکت شهرک های صنعتی استان ارسال شده و تحقق این مهم در دستور کار قراردارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: توسعه ظرفیت های صنعتی استان در دستور کار است به همینمنظور باید تمرکز ما بر افزایش تولید کالای اساسی و راهبری باشد.
موفق، معرفی کالاها و تولیدات استان، اعزام تیم های داخلی به نمایشگاه های خارجی و برگزاری نمایشگاه محصولات استان درخارج از کشور برای معرفی تولیدات داخلی را جزو اقدامات مهمی دانست که امسال در دستور کار سازمان است.
وی با تاکید بر اینکه میزان صادرات استان در سال ۹۳، ۵۴ میلیون دلار بوده است، گفت: در سال گذشته میزان صادرات استان۱۰۰ نسبت به سال ۹۳ افزایش یافته است و درصدد هستیم در سال جاری به رشد قابل توجه ای دست پیدا کنیم.
موفق بازدید از واحدهای صنعتی مشکل دار استان را ضروری دانست و گفت: سال گذشته مجوز سرمایه گذاری ظرف مدت ۴ماه صادر می شد این در حالی است که صدور مجوزها در سال جاری ظرف مدت ۲ هفته صادر می شود.
وی در پایان گفت: احداث شهرک های صنعتی اشتهارد ۲، ساوجبلاغ و طالقان در دستور کار است همچنین توسعه شهرک هایصنعتی موجود، مرتفع کردن معضل کمبود آب مورد نیاز صنعت به واسطه تخصیص سهمیه بالاتر و ساماندهی لکه های صنعتیدر سطح استان ضروری است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید