Performancing Metrics

انتقال تکنولوژی کره جنوبی توسعه‌بخش صنعت برق | اتاق خبر
کد خبر: 340265
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 16:49
ورود شرکت‌های برقی کره جنوبی به ایران می‌تواند تحول‌بخش صنعت برق ایران باشد، چرا که کره جنوبی در بسیاری از زمینه‌ها همچون کاهش تلفات در رتبه بسیار خوبی قرار دارد.

اتاق خبر: محمدصادق قاضی‌زاده ، در خصوص تفاهم‌های صورت گرفته با موسسات برق کره جنوبی اظهار کرد: در حوزه‌های هوشمند‌سازی، کاهش تلفات و به‌طور کلی انتقال تکنولوژی تفاهم‌نامه‌هایی بین ایران و کره جنوبی به امضاء رسیده است.

وی با بیان این‌که براساس این تفاهم‌نامه قرار است که متخصصان ایرانی برای گذراندن دوره‌هایی به کشور کره جنوبی سفر کنند، گفت: همچنین قرار بر این شد که ایران نیز در حوزه‌هایی که در صنعت برق موفق بوده دوره‌هایی را برای متخصصان کره‌ای برگزار کنند.

رییس پژوهشگاه نیرو با اشاره به پتانسیل ایران در هوشمند‌سازی شبکه برق گفت: این فرصت ایجاد شده برای هر دو کشور می‌تواند بسیار مفید باشد، چرا که هر دو کشور در برخی حوزه‌ها در صنعت برق تخصص‌های فراوانی دارند.

قاضی‌زاده با اشاره به اهمیت کار‌های علمی و انتقال تکنولوژی در توسعه صنعت برق، خاطرنشان کرد: این امر موجب می‌شود تا بتوانیم با فعالیت دانشگا‌ها در تولید ثروت گام موثری برداریم.

وی با اشاره به هدف تفاهم‌نامه امضا شده بین ایران و شرکت کره‌ای، اظهار کرد: هدف اصلی انتقال تکنولوژی و بهره‌گیری از سوژه‌های روز فناوری در صنعت برق کشور است.

به‌گفته رییس پژوهشگاه نیرو با توجه به ظرفیت‌های ایران در صنعت برق بی‌شک به‌کارگیری از تجربیات کشور کره‌جنوبی می‌تواند تحول‌بخش این صنعت باشد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید