Performancing Metrics

کتاب عقابهای سرزمین ایران منتشر شد | اتاق خبر
کد خبر: 340268
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 12:36
کتاب عقابهای سرزمین  ایران ویژه عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در جنگ ایران و عراق منتشر شد.جلد یکم این کتاب که اکنون در اختیار خوانندگان و علاقمندان قرار گرفته به نقش نیروی هوایی در 6 ماه اول جنگ می پردازد.

 

اتاق خبر: تا کنون  عمدتا  جنگ 8 ساله از زبان نیروهای زمینی و مردمی کشور روایت شده و عمده مردم شناخت کافی از رشادتها و از خود گذشتگیهای بیش از 50 هزار پرسنل نیروی هوایی کشور ندارند.یکی از دلایل کمبود منابع در این بخش، تخصصی بودن ان و دیگری محرمانه بودن بخش بزرگی از اسناد و مدارک بخش هوایی تا چند سال قبل بود.بطور مثال نام خلبانان ،نوع سلاحها ،شکل عملیات،نام فرماندهان،امار سقوطها ...اما خوشبختانه این روند از چندی قبل به همت دفتر پژوهشهای نظری و مطالعات راهبردی نهاجا تغییر کرد و با کمک ریاست این بخش سرتیپ خلبان دکتر نیکبخش حبیبی علاقمندان نظامی و غیر نظامی توانستند تا به این اسناد دست یافته و اقدام به بازخوانی تاریخ جنگ تحمیلی اینبار با کمک اسناد بخش هوایی کنند.

این اسناد در کنار گفتگوهای متعدد با خلبانان  شجاع کشور نشان می دهد که نیروی هوایی چگونه در ماههای اغازین جنگ در حالیکه بخش بزرگی از م
سوولان و سایر قوا غافلگیر شده بودند صدام را از کرده اش بگونه ای پشیمان کردند که در همان هفته اول جنگ درخواست اتش بس کرد.

این کتاب شرح حال مردانی است که سرعت ارتش عراق را در تجاوز ابتدا کم کرده و سپس به توقف کامل رساندند.کسانی که با گذر از دیوارهای اتش ابتدا پایگاههای هوایی ،سپس بندرها،خطوط انتقال نفت،ستونهای زرهی ،مراکز فرماندهی ،پادگانها و در یک کلام تمامی توان پشتیبانی ارتش عراق را منهدم کردند تا ناگهان سرعت پیشروی دهها کیلومتر در روز این ارتش به صفر برسد.

این کتاب شرح حال مردان دلاور و سربازان حرفه ای کشور است که در قالب اسکادرانهای رهگیر و بمب افکن ،به چند گردان تکاوری،باقیمانده های چند تیپ زرهی و تیمهای اتش بالگرد هوانیروز در روزهای تنهایی یاری رساندند تا دشمن متوقف شود. مدتی بعد نیروی زمینی،نیروهای مردمی و سپاه و مسوولان کشور توانستند خط دفاعی کشور را تقویت کرده و دشمن را در پشت دروازه های شهرهای مرزی زمینگیر کنند.

بیشتر اطلاعات و اسناد و مصاحبه های این کتاب برای اولین بار منتشر شده و روایت کتاب بگونه ای است که گروههای مختلفی از خوانندگان با سلایق مختلف را پوشش می دهد.این کتاب به قلم علی غفوری در   440     صفحه به قیمت  22000 تومان  توسط  مرکز انتشارات  راهبردی نهاجا اماده ارایه به خوانندگان است.علاقمندان به دریافت کتاب می توانند با شماره 33331009   تماس بگیرند و با ایمیل       alighafouri46@yahoo با نویسنده ارتباط برقرار کنند.  این کتاب همچنین در نمایشگاه کتاب تهران اماده عرضه به مخاطبان است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید