Performancing Metrics

مبادله آخرین نکات علمی و توسعه ICT در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 340274
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 17:05
دبیر کمیته علمی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات گفت که هشتمین سمپوزیوم با حضور پژوهشگران خارجی و داخلی و با هدف ایجاد محیط تبادل نظر علمی بین محققان از مراکز علمی دانشگاه‌ها و مبادله آخرین نکات علمی و توسعه و ترویج ICT برای آشنایی برای پیشرفت‌های تکنولوژی دنی

اتاق خبر: حمود کمره‌ای در نشست خبری هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات که امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات که IST نامیده می‌شود در تاریخ‌های 27 تا 29 سپتامبر (6 تا 8 مهر) در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود و برگزار کننده این مراسم وزارت ICT است.

وی هدف از برگزاری این سمپوزیوم بین‌المللی را ایجاد محیط تبادل نظر علمی بین محققان از مراکز علمی دانشگاه‌ها و مبادله آخرین نکات علمی دانست و گفت: کاربرد اصلی هر کنفرانس پس از پایان آن شروع می‌شود و با توجه به زمینه‌های موجود و مقالاتی که ارائه خواهد شد زمینه‌ی مناسب و مساعدی خواهد بود که آنچه کشور به آن نیاز دارد مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کمیته علمی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات در ادامه خاطر نشان کرد: هدف این است که جاهای خالی که در بعضی قسمت‌ها در آموزش علمی ما وجود دارد شناسایی کنیم و در نهایت هدف ما توسعه و ترویج ICT برای آشنایی برای پیشرفت‌های تکنولوژی دنیا و به کار بردن آن در کشور است.

عضو هیا امنای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که برای بررسی کارگاه‌های آموزشی دو کمیته علمی برگزار می‌شود، گفت: یکی از این کمیته‌ها ملی و با شرکت حدود 50 نفر از محققین و متخصصین سراسر کشور و دیگر کمیته علمی بین المللی با حضور 55 نفر از متخصصان 17 کشور جهان است.

کمره‌ای با اشاره به شرکت‌های حاضر در این سمپوزیوم بیان کرد: از شرکت‌های مختلفی در این برنامه حضور دارند از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، کره، استرالیا، ترکیه، مالزی، سنگاپور، قبرس و غیره و زمینه‌های مورد بررسی در این سمپوزیوم، مخابرات بی‌سیم، شبکه‌های بی‌سیم، شبکه‌های شناختی، مخابرات ماهواره‌ای و فضایی، شبکه‌های پهن‌باند، شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار، اینترنت اشیاء، داده‌های بزرگ، شبکه‌های ابری، انتشار امواج، پردازش سیگنال برمخابرات، شبکه‌های اجتماعی است.

استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه داد: قبل از برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط متخصصین داخلی و خارجی سخنرانی‌های کلیدی از صنایع و مراکز تحقیقات معتبر در این سمپوزیوم ارائه خواهد شد و همچنین نمایشگاه جانبی کنفرانس از دستاوردهای مختلف درباره‌ی مخابرات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مقالات ارائه شده در سمپوزیوم گفت: در هر دوره حدود 500 مقاله به کنفرانس ارائه می‌شود که حدود 30 درصد مورد پذیرش قرار می‌گیرد. مقالاتی که در اینجا مورد پذیرش قرار گیرند و ارائه شوند در سایت وب ساینس قرار خواهند گرفت و می‌توانند مورد بررسی قرار گیرند. در سال 2014 که هفتمین دوره این سمپوزیوم برگزار شد، 613 مقاله دریافت شد که 216 مورد، مورد پذیرش قرار گرفت و 154 مورد به صورت شفاهی و 109 مورد به صورت پوستر ارائه شد.

دبیر کمیته علمی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات همچنین با اشاره به سمپوزیوم سال 2014 بیان کرد: میانگین شرکت‌کنندگان در این سمپوزیوم 450 نفر بود و همچنین 41 کارگاه پیشنهاد شده بود که 17 مورد ارائه شد و 14 مورد از آن توسط متخصصان خارج از کشور برگزار شده بود.

کمره‌ای با بیان این‌که 10 روز به پایان تحویل مقالات باقی است، اظهار کرد: مقالاتی که تاکنون دریافت شده هنوز مورد بررسی تخصصی قرار نگرفته‌اند. هزینه ثبت نام در این سمپوزیوم برای افراد حاضر در کشور که در موعد مقرر اقدام به ثبت نام کنند 300 هزار تومان و برای کسانی که تاخیر داشته باشند 350 هزار تومان است و دانشجویان از تخفیف 50 درصدی برخوردار می‌شوند برای افراد خارجی این هزینه به ترتیب 300 یورو و 360 یورو است.

عضو هیا امنای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خبرنامه سمپوزیوم قبل از برگزاری این برنامه برای شرکت‌های برگزار‌کننده منتشر شده و همچنین در هر یک از روزهای برگزاری هم یک خبرنامه منتشر می‌شود تا افراد بتوانند از یافته‌های علمی محققین استفاده کنند.

هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات از 27 تا 29 سپتامبر (6 تا 8 مهرماه) با حضور اساتید و پژوهشگران خارجی و داخلی در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید