Performancing Metrics

ازدیاد برداشت از میادین قدیمی اولویت وزارت نفت است | اتاق خبر
کد خبر: 340278
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 17:14
وزیر نفت با اعلام این که ازدیاد برداشت از میادین قدیمی از اولویت های وزارت نفت است، گفت: در صورت ساخت ١٠ قلم گروه کالایی در صنعت نفت، ایران در منطقه در این صنعت صاحب حرف خواهد شد.

اتاق خبر: بیژن زنگنه امروز (شنبه ٨ اردیبهشت ماه) در نشست مشترک با دست اندرکاران ساخت ١٠ قلم گروه کالایی صنعت نفت که در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با بیان این که ساخت ١٠ گروه کالایی دانش بنیان ترین فعالیت پژوهشی در تاریخ صنعت نفت به شمار می آید، گفت: ساخت این تجهیزات با همکاری دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور انجام می شود و بر اساس قراردادهای منعقد شده با دانشگاهها این مراکز علمی تا زمان تجاری سازی در کنار پروژه ها خواهند بود.

وزیر نفت با اشاره به انعقاد قراردادهای ازدیاد برداشت و مطالعات مخازن نفتی با دانشگاههای مختلف کشور گفت: با این کار استادان و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، مختص مخازن نفت تربیت و آموزش داده می شوند که این کار می تواند در ازدیاد برداشت و حفظ تولید از این مخازن در طولانی مدت موثر باشد.

وی با تاکید بر این که هم اکنون یکی از اولویتها و چالشهای صنعت نفت، ازدیاد برداشت از مخازن قدیمی است گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاههای کشور بتوانیم فناوریهای موردنیاز را برای این منظور به دست آوریم.

زنگنه تولید لایسنس و فناوریهای پایین دستی را برای تولید بنزین و متانول از دیگر فعالیتهای پژوهش بنیان وزارت نفت اعلام کرد و گفت: دانشگاههای کشور و مراکز علمی طرف قرارداد صنعت نفت باید برای ساخت این فناوریها و لایسنس ها با مراکز و دانشگاههای معتبر خارجی همکاری داشته باشند.

وی تولید پروپیلن را یکی از استراتژیک ترین محصولات موردنیاز برای توسعه صنایع پایین دستی در بخش پتروشیمی اعلام کرد و گفت: تولید این محصول برای ما حیاتی است.

وزیر نفت تولید ١٠ قلم گروه کالایی همچون مته های حفاری، شیرهای کنترلی، الکتروموتورها و ماشینهای دوار و اندازه گیری را از مهمترین فعالیتهای پژوهش محور صنعت نفت اعلام کرد و گفت: اگر ایران بتواند در زمینه این کالاها به دانش فنی و ساخت تجاری برسد، صاحب حرف در منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام میان ایران و کشورهای ١+٥ گفت: از پیش از انعقاد این تفاهمنامه، کار توسعه و ساخت ١٠ قلم گروه کالایی آغاز شده و بعد از اجرایی شدن برجام، روند این کار سرعت گرفته است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید