Performancing Metrics

تسلیحات شیمیایی داعش از تركیه وارد عراق شده است | اتاق خبر
کد خبر: 340297
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 18:19
روسیه:
ویتالی چوركین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاكید بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی در مورد استفاده گروه تروریستی داعش از مواد شیمیایی به عنوان سلاح در عراق، گفت

اتاق خبر - تحلیل اجزای مهمات حاوی مواد شیمیایی كه از تروریست ها در منطقه تكریت عراق به دست آمده، نشان می دهد كه این مواد در تركیه ساخته شد یا این كه بدون حق صادرات مجدد به این كشور تحویل شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت ویژه بررسی اوضاع عراق خواستار توجه كشورهای عضو این شورا به استفاده تروریست های داعشی از مواد شیمیایی برای اهداف نظامی در عراق شد.
به نوشته امروز (شنبه) خبرگزاری اینترفاكس، چوركین گفت: متاسفانه در باره تحقیقات احتمالی در باره موارد استفاده تروریست های داعشی از مواد شیمیایی مسموم كننده در عراق هیچ مطلبی گفته نمی شود.
وی هشدار داد: مواد شیمیایی مسموم كننده در منطقه خاورمیانه گسترش می یابد و تروریست ها از این مواد استفاده می كنند در حالیكه برخی كشورهای عضو شورای امنیت این موارد را نادیده می گیرند و طبق عادت خود تمام جنایت ها را به حكومت سوریه نسبت می دهند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به پیشنهاد مسكو برای تدوین كنوانسیون بین المللی مبارزه با تروریسم شیمیایی گفت: این پیشنهاد به قوت خود باقی است و آماده رایزنی و نیز بحث و مذاكره در باره قطعنامه ای در مبارزه با تروریسم شیمیایی هستیم.
چوركین همچنین خاطرنشان كرد: روسیه پشتیبان كامل مبارزه دولت عراق با گروه تروریستی داعش و حامی پیروزی های این كشور در مبارزه با تروریست ها است، اما افزایش تعداد حملات تروریستی در عراق بویژه در بغداد كارایی ائتلاف آمریكایی را كه اخیرا خود را ائتلاف جهانی می نامد زیر سوال برده است.
وی همچنین بر موضع روسیه مبنی بر لزوم تمامیت ارضی و احترام به حق حاكمیت عراق تاكید كردو خواستار توقف اقدام های آنكارا در قبال این كشور و پایان دادن به حملات هوایی به شمال عراق شد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید