Performancing Metrics

صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت به دیوان عدالت اداری شکایت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 340307
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 19:05
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه دولت ۷۰۰ میلیارد تومان به صندوق بدهکار است گفت:اقامه دعوی از دولت به دیوان عدالت اداری داده شده است.

به گزارش اتاق خبر، شهاب الدین غندالی در نشست خبری امروز گفت: فرهنگیان شاغل که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در می آیند تا ۵ درصد از حقوق آنان کم می شود و دولت باید معادل این ۵ درصد را نیز به صندوق واریز کند.

وی گفت: در تدوین قانون پنجم توسعه تشخیص داده شد که به اختصاص سهم دولت نیازی نیست و این موضوع در قانون برنامه پنجم لحاظ نشد و هم اکنون دولت اعلام می کند از ابتدای سال ۹۰ تکلیفی برای تخصیص سهم به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد.

غندالی بیان کرد: فلسفه صندوق ذخیره فرهنگیان این است که اگر فرد ۱۰۰ تومان پرداخت می کند، ۱۰۰ تومان نیز توسط دولت پرداخت شود و جذابیت صندوق به همین موضوع مربوط است.

وی تصریح کرد: تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم توسعه تکلیف کرده است که دولت باید سهم خود را پرداخت کند و براین اساس نامه ای را برای آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور ارسال کردیم تا از معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری شود و سهم صندوق ذخیره از منابع مالی دولت تامین شود اما پاسخی دریافت نکردیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از دولت به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم تا سهم خود را دریافت کنیم و اگر دیوان به نفع ما رای دهد دولت موظف به پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید