Performancing Metrics

سفر «مودی» به ایران دستاوردهای اقتصادی بزرگی برای دو كشور خواهد داشت | اتاق خبر
کد خبر: 340323
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 20:00
محقق موسسه مطالعات و تحلیل دفاعی هند؛
محقق برجسته موسسه مطالعات و تحلیل دفاعی هند ،سفر «نارندرا مودی » نخست وزیر هند به ایران را باعث شكوفایی روابط تهران - دهلی نو دانست و تصریح كرد این سفر می تواند دستاوردهای اقتصادی و راهبردی بزرگی برای دو كشور به ارمغان بیاورد.

اتاق خبر - «پروفسور سوخ دئو مونی» روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد سفر قریب الوقوع نخست وزیر هند به ایران اهمیت زیادی برای برقراری توازن منطقه ای و همكاری دو كشور در زمینه های مختلف از جمله انرژی ،بازرگانی و منطقه ای دارد.

وی ،لغو تحریم های ایران از سوی كشورهای 5+1 را عامل مهمی در توسعه هرچه بیشتر روابط دو كشور دانست و اظهار كرد در شرایط جدید هیچ مانعی بر سر راه گسترش روابط تهران - دهلی نو وجود ندارد .
این استاد برجسته هندی ،سرمایه گذاری در چابهار،كریدور شمال و جنوب،سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و انرژی را از جمله محورهای گفت وگوی نخست وزیر هند با مقامات ایرانی دانست و تصریح كرد باید همكاری دوكشور با توجه به مكمل بودن اقتصاد تهران - دهلی نو به سرعت توسعه یابد.
وی درعین حال تصریح كرد تهران و دهلی نو می توانند درخصوص فعالیت گروههای تروریستی درمنطقه و همكاری در خلیج فارس نیز تبادل نظر كنند.
پروفسور«سوخ دئو مونی»، مهمترین هدف سیاسی سفر مودی به ایران را ایجاد توازن در روابط منطقه ای هند دانست و تصریح كرد 2 كشور با رفع موانع می توانند بار دیگر روابط خود را احیاء كنند. این كارشناس صاحب نام هندی اظهار امیدواری كرد كه درسفر مودی به ایران ،قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد ب ، سرمایه گذاری در چابهار، قرارداد فرهنگی و افزایش مبادلات تجاری بین دو كشور امضا شود.
قرار است «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دوم خرداد برای سفری دو روزه و دیدار و گفت وگو با مقامات عالیرتبه كشورمان وارد تهران شود.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید