Performancing Metrics

خانه‌ تکانی اکران بهاری سینما | اتاق خبر
کد خبر: 340369
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 09:50
رسوایی2، یک دزدی عاشقانه، مرگ ماهی و دلبری چهار فیلم جدیدی است که بتازگی اکران خود را در سینماها شروع کرده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، با ورود این فیلم‌ها، فیلم «من سالوادور نیستم» باوجود فروش 13 میلیارد تومانی به‌طور کامل از سینماها برداشته شد؛ چون براساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش هیچ فیلمی نمی‌تواند بیشتر از ده هفته روی اکران باشد. اما فیلم‌های «بادیگارد»، «ابد و یک روز» و «پنجاه کیلو آلبالو» با وجود از دست دادن سرگروه‌های سینمایی می‌توانند تا سقف ده هفته در سینماهای آزاد به نمایش خود ادامه دهند.

 تصویر خانه‌تکانی اکران بهاری سینما
به گزارش جام‌جم، «رسوایی 2» که پیش از شروع سال 95، از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های اکران نوروزی نام برده می‌شد، سرانجام در نوبت دوم اکران نوروزی و از چهارشنبه هفته گذشته جایگزین فیلم «بادیگارد» حاتمی‌کیا در سرگروه استقلال شد و در همین دو روز اکران و تا روز گذشته، حدود 60 میلیون تومان فروخت تا نوید یک اکران خوب دیگر را بدهد و موج استقبال مردمی از فیلم‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
سلام گیشه به ده‌نمکی
 
گیشه سینما همیشه مسعود ده‌نمکی را دوست داشته است و قبل از رسوایی 2، همه فیلم‌های این کارگردان با استقبال و فروش بالا مواجه بوده‌اند. اولین قسمت فیلم رسوایی، 5/5 میلیارد تومان فروش کرد و انتظار می‌رود قسمت تازه این فیلم هم گیشه پررونقی داشته باشد. هرچند این نوبت اکران باتوجه به فاصله گرفتن از تعطیلات نوروز و نزدیکی به زمان امتحانات، چندان برای فروش خیلی بالای یک فیلم ایده‌آل به نظر نمی‌رسد. ضمن این‌که امسال ده‌نمکی برای رکورد زدن رقیبان سرسختی دارد که در ابتدای سال بار خود را بسته‌اند. با این حال قصه تخیلی رسوایی 2 که چند سال پس از رسوایی 1 و در شهری فرضی رخ می‌دهد، ظرفیت جذب مخاطب را دارد. اکبر عبدی - که بتازگی عمل پیوند کلیه را با موفقیت پشت سرگذاشته و دو ماه باید استراحت کامل داشته باشد -، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی و مهران رجبی از بازیگران رسوایی 2 هستند.
دزدی هاشمی و آییش!
یک دزدی عاشقانه به عنوان تازه‌ترین ساخته امیرشهاب رضویان هم از دیگر فیلم‌هایی است که بتازگی در سرگروه کوروش روی پرده سینما رفته. فیلم یک کمدی متفاوت است که کمی تا قسمتی چاشنی روشنفکری هم دارد و فیلمساز خواسته فضای جدیدی به وجود بیاورد. ترکیب بازیگران هم که میان آنها از مهدی هاشمی و فرهاد آییش تا لوون هفتوان و لادن مستوفی به چشم می‌خورند، نشان از این رویکرد می‌دهد. حالا این‌که عموم تماشاگران چه برخوردی با این فیلم داشته باشند، بحث دیگری است و همه چیز به روزهای آینده بستگی دارد. تا اینجا و در همین دو روز اکران 40 میلیون فروخته است. یکی از نکات حاشیه‌ای درباره این فیلم، فعالیت شبانه‌روزی رضویان، کارگردان خوش‌سبیل این فیلم است که برای تبلیغ فیلمش در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
کفن ماهی هم پوسید!
این هم از عجایب سینمای ماست که فیلم خوب و قابل تاملی مثل «مرگ ماهی» با وجود تحسین برخی منتقدان و تماشاگران در جشنواره فیلم فجر، دو سال رنگ پرده را نمی‌بیند. این اتفاق اما بالاخره و در این نوبت از اکران افتاده و آخرین ساخته روح‌الله حجازی اکران شده است. با این حال این فیلمِ بیات شده، به دلیل فضاسازی و بازی‌های خوب هنوز و پس از این همه مدت، ارزش تماشا را دارد. قصه فیلم درباره مرگ یک مادر است که همه بچه‌ها را دور هم جمع می‌کند. نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، ریما رامین‌فر، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی و پانته آ بهرام در «مرگ ماهی» بازی می‌کنند. این فیلم در دو روز اول نمایش 10 میلیون تومان فروخت.
دلبری قاضیانی
«دلبری» فیلمی به کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی است که زمان نمایش در جشنواره فیلم فجر با نظرات متفاوتی روبه‌رو شد و حتی بخش‌هایی جدی و احساسی از فیلم بویژه در اکران برج میلاد و سینمای رسانه، با خنده تماشاگران همراه شد. گرچه مضمون ارزشی فیلم که ارجاعی به دوران دفاع مقدس دارد و بازی هنگامه قاضیانی که به تنهایی بیشتر بار فیلم را روی دوش می‌کشد، از امتیازات و نقاط قابل اشاره فیلم از سوی برخی منتقدان است. عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو و آتیلا پسیانی هم در دلبری بازی می‌کنند. «دلبری» که فروش بالایی برای آن تصور نمی‌شود، تا روز گذشته با 3 میلیون تومان در پایین جدول فروش قرار داشت.
 
اکران یک فیلم سِلفی
در گروه هنر و تجربه هم سه فیلم جدید اکران شده است که می‌توان از «گاهی» به عنوان متفاوت‌ترین اثر در میان آنها یاد کرد. فیلمی به کارگردانی محمدرضا رحمانی و بازی بازیگرانی چون فریبرز عرب‌نیا، اندیشه فولادوند، مهدی پاکدل، آزاده صمدی، ایمان افشاریان و عاطفه نوری که سازندگان آن به عنوان نخستین فیلم سلفی ایران و حتی سینمای جهان از آن یاد می‌کنند! درواقع این فیلمی است که فیلمبردار ندارد و فیلم از سوی خود بازیگران فیلمبرداری شده. «دونده زمین» ساخته کمال تبریزی و با بازی سحر دولتشاهی و «بدون مرز» ساخته تحسین شده امیرحسین عسگری در جشنواره‌های جهانی، از دیگر فیلم‌های جدید گروه هنر و تجربه هستند.
علی رستگار
 
جام جم
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید