Performancing Metrics

خودكفايی در توليد گندم اشتباه بود | اتاق خبر
کد خبر: 340414
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 23:04
استاندار فارس گفت: خودكفايی در بحث گندم اشتباه بود و خشكسالی امروز فارس نتيجه تصميم نادرست آن دوران است.

اتاق خبر:محمد علی افشانی عصر شنبه در جلسه شورای كشاورزی استان فارس با اشاره به اینكه نباید به دنبال تصمیمات اشتباه باشیم یادآور شد: خودكفایی در بحث گندم اشتباهی بزرگ بود كه نتیجه این تصمیم نیز خشكسالی امروز در استان فارس است.

وی ادامه داد: تصمیمات غیر كارشناسانه باعث بروز مشكلات فراوان برای فارس شد اینكه شهرستان اضافه كنیم و جشن خودكفایی گندم بگیریم نه تنها به نفع استان نیست بلكه مشكلات را افزایش داده است.

استاندار فارس با اشاره به اینكه خشكسالی در فارس بسیار جدی است تاكید كرد: متاسفانه امروز استان فارس در بحث شاخص ها با مشكل مواجه شده كه در این راستا نرخ بیكاری و خشكسالی باید مد نظر باشد.

افشانی ادامه داد: صندوق حمایت از كشاورزی كاری بزرگ و موثر است اما باید سهم استان فارس در این صندوق افزایش می یافت نه اینكه از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صندوق تنها ۲۸ میلیارد تومان سهم فارس باشد.

وی افزود: امروز هم من قول نمی دهم كه چه میزان كمك مالی داشته باشم اما این مهم باید انجام شود هرچند كه به استانهای دیگر نخواهیم رسید زیرا آنها نیز به فكر سهم بیشتر از این صندوق هستند.

استاندار فارس تاكید كرد: بخش خصوصی باید بیش از گذشته وارد بحث و انجام كار شود به خصوص در بخش رفع مشكلات بیماری های مركبات زیرا زمانیكه باغداران تخفیفی برای تنظیم بازار شب عید نمی دهند خودشان نیز باید سهم بزرگی در دفع بیماری های مركبات داشته باشند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید