Performancing Metrics

بازارچه الگویی و حمایتی میوه و تره بار در رشت افتتاح شد | اتاق خبر
کد خبر: 340418
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 23:23
بازارچه الگویی و حمایتی میوه و تره بار شهرداری در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و حاشیه نشین در منطقه عینک رشت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) افتتاح شد.

اتاق خبر:شهردار رشت در مراسم افتتاح بازارچه الگویی و حمایتی میوه و تره بار منطقه عینک که عصر شنبه برگزار شد اظهار کرد: نگاه اول به لزوم ایجاد این بازارچه توسعه اجتماعی با مشارکت نهادهای اجتماعی همچون جهاد کشاورزی بود.

محمد علی ثابت قدم با اشاره به عملکرد مثبت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حفظ چنین نهاد هایی مورد نظر مقامات کشوری بوده و هست.

شهردار رشت افزود: رویکردهای حوزه مدیریت شهری پیرامون رسیدگی به تمام اقشار جامعه  توجه به همه اقشار درآمدی بوده و هدف اصلی از افتتاح چنین بازارچه ای حمایت از شهروندان در دهک های مختلف درآمدی است.

وی همچنین گفت: شهر داری برای جلوگیری از فقر و ایجاد اشتغال پایدار در این عرصه ها حضور دارد و الزما از این حضور به دنبال کسب سود و منفعت نیست.

ثابت قدم خشنودی مردم، حمایت از بیکاران و ایجاد اشتغال پایدار را باعث کاهش بزهکاری برشمرد و یادآور شد: اشتغال زایی از اهداف اصلی احداث بازارچه منطقه عینک بوده و نگاه به توزیع جغرافیایی محله محور، هزینه های مضاعف شهرنشینی را کاهش می دهد.

شهردار رشت نگاه پایدار سازی اشتغال، نگاه به واقعیت های اجتماعی و همچنین به کار گیری سمن ها را سه رویکرد شهرداری برشمرد و بیان کرد: این نگاه کمک می کند تا اشتغال پایدار تسریع داده شود.

توانمدسازی خانواده های حاشیه نشین

در ادامه این مراسم مدیر کل کمیته امداد املم خمینی (ره) گیلان نیز با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: در این سال با رویکرد توانمند سازی خانواده های نیاز مند اقدام به ایجاد بازارچه میوه و تره بار در منطقه حاشیه نشین عینک کرده ایم.

علیرضا محمدی افزود: امروز وظیفه شناسایی و تبیین خانواده های نیازمند با رویکرد مدد کار جویی با ابعاد اقتصادی و فرهنگی در کمیته امداد در حال اجراست.

وی گفت: افرادی که دچار آسیب اجتماعی بودند شناسایی شده اند و امروز باید مشکلات مادی آنها نیز بر طرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از آمادگی این نهاد برای برقرای یک تعامل دو طرفه با خانواده های نیازمند خبر داد و افزود: این تعامل دوطرفه موجب کاهش آسیب های اجتماعی شده و در جهت معیشت خانواده های نیازمند گام بر می دارد.

به گفته وی افتتاح میدان میوه و تره بار منطقه عینک در راستای حمایت از خانواده های نیازمند انجام می شود.

خدمات رسانی بهتر با اجرای مدیریت یکپارچه شهری

در ادامه این مراسم همچنین رئیس کمسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) یاد گار امام (ره) است گفت: توجه ویژه به محرومان و آسیب دیدگان  از رویکردهای مهم و موثر این نهاد است و بر خلاف تصور عامه تولید کننده فقر نبوده بلکه کاهش دهنده آن است.

فاطمه شیرزاد افزود: کمیته امداد امام خنینی(ره)   توجه ویژه ای به ارتقا سطح توانمندی اقشار آسیب پذیرجامعه دارد و این مساله به وضوح دیده می شود.

وی مدیریت یکپارچه شهری را از مطالبات به حق مردم برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد شاهد اقدامات بیشتری در سطح شهر و استان خواهیم شد.

شیرزاد شهرداری رشت را به دلیل اقدامات انجام داده از ابتدای امسال تاکنون، یک گام جلوتر از دولت اعلام و تصریح کرد: ادامه این روند موجب توسعه و عمران شهری می شود.

 رئیس کمسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلانی شهر رشت همچنین افزود: افتتاح  این بازارچه علاوه بر دسترسی  آسان برای خرید شهروندان در کاهش ترافیک منطقه نیز تاثیر بسزایی دارد.

بازارچه الگویی و حمایتی میوه و تره بار منطقه عینک سومین بازارچه افتتاح شده در سال ۹۵ است که دارای ۱۷غرفه بوده و در زمینی به مساحت ۷۰۰متر مربع بنا شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید