Performancing Metrics

كمیته عالی انقلاب یمن: حضور آمریكا در كشور به منزله اشغالگری است | اتاق خبر
کد خبر: 340470
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 03:09
كمیته عالی انقلاب یمن روز شنبه با صدور بیانیه ای، حضور نیروهای آمریكایی در یمن را به منزله اشغالگری دانست و اعلام كرد كه در برابر این اقدام، ایستادگی می كند.

اتاق خبر - به گزارش شبكه تلویزیونی المنار لبنان، كمیته مزبور در بیانیه خود ورود نیروهای آمریكایی به پایگاه هوایی العناد در استان لحج واقع در جنوب غربی یمن را محكوم كرد و آن را اقدامی خطرناك دانست.

این بیانیه در ادامه حاكی است: ملت آزاد یمن با هر قومیت، كمیته مردمی و ارتشی، حضور نیروهای بیگانه در كشور خود را تاب نمی آورند، زیرا حضور این نیروها را به منزله استعمار آشكار تلقی می كنند.
كمیته عالی انقلاب یمن همچنین جامعه جهانی را به دلیل سكوت خود، مسئول پیامدهای این اقدام دانست.
در بیانیه این كمیته آمده است: درحالی كه تلاش های سیاسی برای پایان دادن به تجاوز و حصر در یمن به كار گرفته می شود، ما نیز در مقابل هر گونه اقدام خطرناكی كه به واسطه ورود نیروهای آمریكایی در جنوب كشور روی دهد، مقاومت می كنیم.
كمیته مزبور در عین حال تاكید كرد كه مردم یمن از توان رویارویی با خطر القاعده و داعش بدون مداخله خارجی برخوردار هستند.
كمیته عالی انقلاب یمن افزود: بار دیگر تكرار می كنیم كه حضور نیروهای آمریكایی، اماراتی و كشورهای دیگر به منزله اشغالگری با هدف بهره برداری از ثروت كشور ما است.
براساس این گزارش، یمن از مارس 2015 با تجاوزگری بی رحمانه ائتلافی از كشورهای عربی به سركردگی عربستان مواجه بوده است.
هزاران نفر در نتیجه حملات هوایی این ائتلاف كشته و زخمی شدند و حال آنكه اكثر آنها غیرنظامی بودند.
ریاض با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن كه متحد نزدیك عربستان است، این تجاوزگری را آغاز كرد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید