Performancing Metrics

۴۱۱ واحد صنعتی لرستان راکد هستند | اتاق خبر
کد خبر: 340520
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 12:38
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۴۱۱ واحد صنعتی لرستان راکد هستند.

اتاق خبر:محمدرضا صفی خانی صبح یکشنبه در حاشیه جلسه بررسی واحدهای تملک شده شهرک های صنعتی استان توسط بانک ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هزار و ۶۰۹ واحد صنعتی در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۱۱ واحد راکد هستند.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان مبلغ ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات برای احیاء واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه تمام استان پیش بینی کرده است، افزود: این تسهیلات باید تا خرداد سال آینده جذب شده و بین واحدهای راکد، نیمه تمام و نیمه فعال استان تقسیم شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: با توجه به توانمندی موجود در واحدهای صنعتی قول داده ایم اگر بانک های استان همراه ما باشند شرایطی را فراهم کنیم که تا پایان شهریور امسال بتوانیم این تسهیلات را جذب کنیم.

صفی خانی با اشاره به اینکه تسهیلات ۴۰۵ میلیاردی در نظر گرفته شده برای استان تسهیلاتی کم بهره نبوده و اخذ آن ها نوعی ریسک برای صنعتگر خواهد بود، گفت: با وجود اینکه وزارت صنعت و معدن حدود پنج درصد یارانه به تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان اختصاص داده است با این حال نرخ سود این تسهیلات به صنایع لرستان ۱۸ درصد بوده که رقم بالایی است.

وی عنوان کرد: اگر این ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به صنایعی که محصول آن ها قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است تزریق شود اقتصاد استان متحول خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به شناسایی ۱۲ واحد بزرگ صنعتی راکد استان اشاره کرد و بیان داشت: احیاء این واحدهای بزرگ از قبیل شرکت یخچال سازی، چرم و پوست و پارسیلون خرم آباد، فارسیت دورود و ... از اولویت های سازمان صنعت و معدن استان است.

صفی خانی با تاکید بر اینکه سعی داریم تا پایان امسال این ۱۲ واحد بزرگ صنعتی استان تعیین تکلیف شوند، یادآور شد: بسیاری از این واحدها در قالب طرح های جدید تعریف شده اند زیرا محصولات قبلی آن ها قابل رقابت با بازار نبوده اند لذا بسته به نوع طرح جدید باید برای احیاء آن ها اعتبار پیش بینی شود.

وی به وجود ۸۰ واحد نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف این واحدها نیز از اولویت های سازمان صنعت و معدن لرستان است که در صورت تزریق به موقع منابع تکلیف این واحدها طی امسال مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه پیگیر اخذ تسهیلات صندوق توسعه ملی برای واحدهای ایجادی استان هستیم، تصریح کرد: برای تخصیص تسهیلات به سیمان سفید دورود مصوبه صندوق توسعه ملی گرفته شده است و به دنبال این هستیم که برای لاستیک سازی نیز تسهیلات صندوق توسعه ملی را دریافت کنیم.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید