Performancing Metrics

اصفهان دارای ۲۰۰ واحد تولید کننده قطعات خودرو است | اتاق خبر
کد خبر: 340521
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 12:42
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قطعات خودرو و نیرومحرکه اصفهان گفت: اصفهان دارای ۲۰۰ واحد تولید کننده قطعات خودرو است که از این تعداد ۹۰ واحد از کارخانه‌های خودروساز سفارش می‌گیرند.

اتاق خبر:ابراهیم احمدی اظهار داشت: هم اکنون در تمام بخش‌های صنعتی کشور شرایط رکود حاکم است که رکود موجود در بخش تولید قطعات خودرو، یک رکود ذاتی است که به دلیل واقعی نبودن قیمت ارز در کشور در دهه های اخیر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو در کشور بیشتر قطعات چینی یا از سایر کشورهاست، تاکید کرد: تولید در این فضا مقرون به صرفه نیست و به عبارت دیگر صنعت قطعه سازی صنعت سودآوری نیست.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قطعات خودرو و نیرومحرکه استان اصفهان گفت: نزدیک به ۲۰۰ واحد تولیدکننده قطعات خودرو در استان اصفهان فعال است که قطعات بزرگی مانند میل لنگ که قابلیت واردات ندارد را با سود اندک تولید می کنند.

احمدی بیان داشت: ۸۰ تا ۹۰ واحد قطعه ساز در استان اصفهان، از کارخانه های خودروساز سفارش می گیرند و دیگر واحدها نیز محصول خود را روانه بازار فروش می کنند.

وی تأکید کرد: در شرایط مذکور عملاً بازار فروش قطعات خودرو به نفع خارجی‌ها و واردات است و تولید کننده داخلی توان رقابت با خارج از کشور را ندارد و در نتیجه روز به روز ضعیف تر می‌شود.

رتبه سوم اصفهان در تولید قطعات خودرو

وی در خصوص راهکار برون رفت از این مشکل گفت: افزایش تعرفه‌های واردات تنها راه چاره نیست. همچنین برای حفظ نرخ تورم نمی‌توان قیمت دلار را در کشور به یکباره واقعی کرد؛ بنابراین برای تقویت قوای تولیدکننده قطعات خودرو در داخل کشور باید مابه التفاوت قیمت دلار و هزینه‌های تولید را به صورت یارانه یا تعرفه در اختیار تولیدکننده قرار داد.

وی جایگاه استان اصفهان در تولید قطعات یدکی در کشور را از نظر کیفیت قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: اصفهان از نظر میزان تولید در جایگاه سوم یا چهارم کشور قرار دارد.

احمدی به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودرو از ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت سال جاری اشاره کرد و افزود: در فضای نمایشگاه تولیدکننده‌ها، نمایندگی‌های فروش و فروشندگان قطعات خودرو فرصت بهتری برای شناسایی یکدیگر دارند.

وی اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوع قطعات خودرو و مجموعه‌های فعال در تولید لوازم یدکی می‌تواند اعتماد مردم را نسبت به تولید داخلی و قطعات ساخت داخل، تقویت کند.

احمدی درباره معرفی قطعات جدید خودرو در فضای نمایشگاهی، این وظیفه را متوجه خودروسازان دانست و گفت: در همه جای نقاط دنیا تغییرات قطعه های خودرو با خودروسازان است و از طرف این شرکت‌ها اعلام می‌شود.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید