Performancing Metrics

شش حلقه چاه آب شهرهای سعادت شهر و ارسنجان را تامین می کند | اتاق خبر
کد خبر: 340544
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 13:28
مدیر عامل آب منطقه ای فارس گفت: آبرسانی به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر با استفاده از شش حلقه چاه و خطوط لوله مناسب تامین می شود.

اتاق خبر: محمد رضا دهقانی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم آب رسانی به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر، گفت: این طرح شامل ۱۳۸ لیتر در ثانیه دبی آب برای ارسنجان ، ۵۶ لیتر در ثانیه دبی آب برای سعادت شهر و ۲۶ لیتر در ثانیه دبی آب برای روستاهای اطراف است و با اعتبار ۱۴۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال اجرا شده است .

وی ادامه داد: این طرح با احداث شش حلقه چاه و اجرای خط انتقال به طول ۴۷ كیلومتر عملیاتی می شود و آب جایگزین آب سد سیوند را به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر می رساند .

مدیر عامل آب منطقه ای فارس تصریح کرد: امسال به طور متوسط ۲۲۱ میلی متر بارندگی در استان فارس داشتیم كه ۲۲ درصد كمتر از میانگین بلند مدت است و این موضوع ما را به شرایط هشدار نزدیك تر می كند .

دهقان تاکید کرد: رودخانه سیوند كه تامین كننده آب سد سیوند بود به طور كلی خشك شده و اكنون هیچ مقدار آب پشت سد سیوند نیست، با نظر كارشناسان و جلسات متعدد تصمیم گرفتیم از شش چاه آهكی در منطقه آب شرب شهرها و روستاهای یاد شده تامین شود.

وی افزود: احداث این چاهها آب شرب مورد نیاز برای ارسنجان و سعادت شهر را در افق تعیین شده و تا ۲۵ سال تامین می كند

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید