Performancing Metrics

شهروز ابراهیمی: به تلویزیون تعصب دارم | اتاق خبر
کد خبر: 340568
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 04:20
یکی از اتفاقاتی که برای سریال «دوردست ها» رخ داد، تغییر فیلمنامه و شخصیت پردازی برخی کاراکترها بود که به گفته تعدادی از بازیگران تا حدودی روند کلی داستان را به سمت و سوی دیگری برد. از جمله شهروز ابراهیمی که در این سریال نقش داماد حبیب بخشی را ایفا کرده اس

به گزارش اتاق خبر، زینب علیپور:وی معتقد است که فیلمنامه اولیه چه بسا جذاب تر بود و می توانست مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. از این رو با وی درباره این مجموعه گفت و گویی داشتیم که می خوانید:

  
به روزهای پایانی پخش سریال نزدیک می شویم. تا امروز چه بازخوردی از مخاطبان سریال دیده اید؟
– حقیقتش این است که من تا امروز با آدم هایی برخورد کردم که اصلا فکر نمی کردم سریال را دیده باشند. اما خوشبختانه کار دیده شده است. گرچه می توانست نمره بهتری بگیرد.
 چطور؟
– می توانم بگویم گروه بسیار خوبی چه مقابل دوربین و چه پشت دوربین کنار هم جمع شده بودند که این کار به ثمر برسد. از بازیگران خوب و متفاوت گرفته تا عوامل پشت دوربین، البته یکی دو گزینه اشتباه هم در این میان وجود داشت. اما بازیگران حرفه ای و پیشکسوت و توانمندی در این کار حضور داشتند که کنار هم قرار گرفتنشان غنیمت بود.
 پس منظورتان فیلمنامه سریال است؟
– بله، به لحاظ سناریو این کار می توانست نمره بهتری بگیرد، البته نمی دانم مقصر کیست. من برای همه عوامل به خصوص کارگردان و تهیه کننده احترام بسیاری قائل هستم. اما فیلمنامه ای که در ابتدا خواندم و نقشی که قرار بود بازی کنم، خیلی کاراکتر متفاوت و خوبی بود.
 مگر قرار بود چه نقشی را بازی کنید؟
– یک کاراکتر بسیار منفی که به طور کلی از سریال حذف شد. نقش بسیار متفاوتی برای من بود. گویا با چارچوب های تلویزیون منافات داشته است. به همین دلیل از فیلمنامه حذف شد و من نقش داماد حبیب بخشی را بازی کردم که نقش کوتاهی بود. اتفاقا آقای ارشاد هم گفتند از نویسنده می خواهند که نقش را بسط و گسترش بدهند.
 با این حال باز هم توانسته مورد توجه قرار بگیرد و مخاطبان خودش را دارد.
– من در کنار بازیگری کار دستیاری و تهیه کنندگی هم کرده ام. بنابراین خودم را بچه تلویزیون می دانم و نسبت به آن تعصب دارم. دلم می خواهد مردم سریال های خودمان را ببینند. البته ثابت کرده اند کار خوبی ساخته شود، آن را می بینند و ماهواره در اولویت دومشان قرار می گیرد. از طرفی ما به عنوان کسانی که سال هاست برای تلویزیون کار می کنیم، خطوط قرمز آن را می شناسیم و به آن اعتقاد داریم. از این رو اگر آزادی بیشتری داشته باشیم، می توانیم کارهای بهتری بسازیم تا مردم ببینند. به عنوان مثال زمانی که سریال «پایتخت» پخش می شد، مردم ماهواره تماشا نمی کردند و پی گیر این سریال بودند. بنابراین ما مشکل فیلمنامه و سناریو داریم.
 اتفاقا مشکلی که در سینما هم وجود دارد، همین مسئله است.
– یکی از اتفاقات بدی که در این زمینه می افتد، همین است که در اغلب کارها فیلمنامه در لحظه به بازیگر می رسد و او نیز فرصت طراحی نقش را پیدا نمی کند. این در حالی است که من باید به عنوان بازیگر پاسخگو باشم. در صورتی که همه مسئولیت به گردن بازیگر نیست. به عنوان مثال زمانی که من سریال «اولین شب آرامش» را بازی می کردم، سناریو آماده بود و ما ماه ها تمرین می کردیم. همه اعضای گروه به کار نگاه جدی داشتند و به همین دلیل سریال پربیننده ای شد. اما شرایط به گونه ای شده که امروز فیلمنامه را به دستت می رسانند و فردا باید مقابل دوربین بروی.
 با تمام این تفاسیر از بازی در این سریال راضی بودید؟
– بله من کاراکترم را دوست داشتم و تا به حال چنین نقشی را بازی نکرده بودم. اما منظورم این بود که از چنین گروه حرفه ای توقع ام بیشتر است. فکر می کنم اغلب بازیگران هم این نظر را داشته باشند که فیلمنامه اولیه خیلی بهتر و جذاب تر بود. بیشتر منظورم این است که باید بیننده هایی را که با تلویزیون قهر کرده اند، آشتی دهیم.
 البته در این میان کارهای نسبتا خوبی را هم می توان مثال زد.
– بله اگر منظورتان سریال «شهرزاد» است قبول دارم. اتفاقا قرار بود من هم در این کار بازی کنم که به دلایلی این امکان میسر نشد که اگر بازی می کردم، برای من افتخار بزرگی بود. اما چرا حسن فتحی با چنین پیشینه ای نباید این سریال را برای تلویزیون بسازد؟ با این حال خوشحال می شوم که مردم سریال های خودمان را می بینند و حتی برای آن هزینه هم می کنند.
 یکی از نکات مثبت سریال «دوردست ها» نیز کستی بود که کمتر در تلویزیون حضور دارند و به مانند برخی سریال ها به صورت گردشی از این شبکه به آن شبکه نمی روند!
– بله موافقم. ما سرمایه های انسانی فوق العاده ای داریم که متاسفانه از آنها استفاده نمی کنیم. هنرمندانی که سالهاست برای این هنر انرژی گذاشته اند. اما متاسفانه فراموش شده اند و صرفا ۱۰- ۱۵ بازیگر هستند که از این سریال به سریال دیگر می روند. البته ریشه تمام این اتفاقات در خود ماست. همین می شود که مردم از تلویزیون قهر کرده و به سمت ماهواره و سینما گرایش پیدا می کنند و تلویزیون مخاطبانش را از دست داده است. البته خوشحال می شوم که همکارانم مشغول به کار هستند.
 و در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
– در حال حاضر منتظرم تا سریال «سایبری» پخش شود. سریالی به کارگردانی دوست خوبم احمد معظمی که سال گذشته هم سریال «جاده چالوس» را با او کار کردم. سریال خوبی که فیلمنامه بسیار خوبی دارد و بدون حمایت از موسسه و یا سازمانی ساخته شده و درباره پلیس فتا است. نقش بسیار متفاوتی در این کار بازی کرده ام که امیدوارم مردم هم دوست داشته باشند. اما خوشحالم «دوردست ها» نیز دیده شده است. فقط از دوستان کارگردان تقاضا دارم کمی ریسک پذیر باشند و به بازیگران اعتماد کرده و به آنها نقش های متفاوت پیشنهاد بدهند.
 
 
باني فيلم
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید