Performancing Metrics

کاشت محصولات آب بر تابستانی در فارس ممنوع است | اتاق خبر
کد خبر: 340595
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 13:37
استاندار فارس گفت: کشاورزان از کاشت محصولات آب بر تابستانی در فارس خودداری کنند.

اتاق خبر:محمد علی افشانی ظهر یكشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر افزود: زمان استحصال آب از ژرفای ۵۰۰ متر و ۶۰۰ متر برای كاهشت محصولات كشاورزی گذشته است ، مدیریت مصرف باید به صورت جدی در دستور كار باشد و كشاورزان نیز به مدیریت مصرف توجه كنند .

وی ادامه داد: از جمله سیاست های غلط دراستان فارس فشار بر بخش كشاورزی و رسیدن به خودكفایی در تولید گندم بود ، من از كشاورزان می خواهم كه از كاشت گندم تابستانه و كشت محصولات آب بر تابستانه خوداری كنند و به هشدارها توجه كنند.

استاندار فارس یادآور شد: مقوله آب با توجه به معضل خشكسالی اهمیت دوچندان دارد زیرا وضعیت کنونی نیز ۲۲ درصد بارندگی از میانگین کمتر است.

افشانی افزود: مدیریت مصرف و مدیریت منابع آب مهمترین وظیفه است ، همگان باید درك كنند كه شرایط در زمینه كاهش نزولات واقعا حساس و بحرانی است ، وضعیت سفره ها رو به پایان و رو به كاهش است و آبی برای برداشت بیشتر وجود ندارد.

وی تاکید کرد: دراین شرایط باید اولویت تامین آب شرب مردم باشد ، تامین آب برای صنعت و توسعه صنعتی اولویت های بعدی است، در حوزه كشاورزی در شرایط كنونی راهكار توسعه كشاورزی به صلاح نیست ، متاسفانه اقتصاد استان بشدت وابسته به كشاورزی است ولی دراین شرایط آبی برای رها سازی كشاورزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شرایط فعلی به هیچ وجه مطلوب نیست، ۲۲ درصد نسبت به میانگین بلند مدت كاهش بارندگی داریم و این موضوع را برای همه سخت تر خواهد كرد.

استاندار فارس اضافه كرد : اگر آبی وجود داشته باشد بعد از تامین شرب در صنعت مصرف شود، ذخیره آب پایدار و ذخیره سدها در استان مناسب نیست، هر زیانی در سالهای گذشته از نظر كمبود آب كشاورزی به مردم رسیده به خاطر عدم توجه به هشدارها بوده است.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید