Performancing Metrics

درگیری پلیس و حامیان مهاجران در مرز اتریش-ایتالیا | اتاق خبر
کد خبر: 340672
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 18:04
صدها تن از جوانان معترض که در اعتراض به سیاست‌های ضد مهاجرتی اتریش در نزدیکی مرزهای این کشور با ایتالیا دست به تظاهرات زده بودند، با پلیس ضد شورش ایتالیا درگیر شدند.

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری فرانسه، این معترضان در حالی که سعی می‌کردند از مرز بین این دو کشور عبور کنند با پلیس درگیر شدند.

در این درگیری‌ها دو مامور پلیس زخمی و یک ماشین پلیس نیز آسیب دید در همین حال تعداد زیادی از معترضان بازداشت شدند.

وین تهدید کرده است در صورت ادامه ناکامی ایتالیا در کنترل ورود پناهجویان به مرزهای اتریش، ایستگاه‌های رسیدگی و بررسی ورود و خروج را بار دیگر در این مرز فعال خواهد کرد.

این در حالی است که به گفته ژان کلود یونکه، رئیس کمیسیون اروپا استقرار ایست‌های بازرسی مرزی از سوی اتریش برای اروپا "یک فاجعه سیاسی" خواهد بود.

یونکه در مصاحبه‌ای در این باره خاطرنشان کرد: مسیر "آلپاین" یکی از راه‌های مهم ترابری در اروپا و یکی از نقاط اتصال کلیدی بین شمال و جنوب قاره است. به همین دلیل است که هر چیزی که به بسته شدن مرز "برنر" منجر شود تنها نتایج شدید اقتصادی نخواهد داشت بلکه مهمتر از آن عواقب سنگین سیاسی در پی خواهد داشت.

در پی توافق اتحادیه اروپا و ترکیه و پس از آن بسته شدن مسیر بالکان و یونان بر روی مهاجران، ایتالیا بار دیگر به یک ورودی اصلی برای پناهجویان تبدیل شده است. طی سال‌های اخیر بسیاری از مهاجران با مقصد کشورهای دیگر اروپایی از جمله اتریش وارد ایتالیا می‌شدند اما اکنون رم نگران است که با بسته شدن مرز برنر این مهاجران در این کشور ماندگار شوند.

اتریش در این میان با قرار گرفتن در مرکز اروپا هم مقصد مهاجران مسیر بالکان و هم مهاجران ایتالیا بوده است.

یونکه در ادامه اظهاراتش همچنین نسبت به اقدامات اتریش در قبال مساله پناهجویان هشدار داد و عنوان کرد، این اقدام اتریش ممکن است منجر به بسته شدن مرز سایر کشورها در مقابل پناهجویان شود.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید