Performancing Metrics

توضیح نعمت‌زاده درباره "چند شغله بودنش" | اتاق خبر
کد خبر: 340685
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 19:00
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آنچه به وی نسبت داده می‌شود که چندین شغل دارد و نمی‌تواند وظایف خود را در وزارتخانه متبوعش انجام دهد، پاسخ داد.

اتاق خبر:محمدرضا نعمت‌زاده در دومین روز همایش فرآیند قانون گذاری الزامات و راهکارها و در جمع منتخبان مجلس دهم در واکنش به سوالات یکی از منتخبان گفت: یکی از دوستان در این جلسه پرسید شما که در 10 -15 جا شاغل هستید چطور می‌خواهید اشتغال ایجاد کنید؟ پاسخ آن است که قانون اساسی و مصوبه مجلس محدودیت‌هایی برای داشتن چند شغل ایجاد کرده که ما مکلف به رعایت آن هستیم. حالا اگر رسانه و یا فردی در مجلس حرفی غیر مستند زد باید برای استناد و باور آن تحقیق کنیم.

 نعمت‌زاده توضیح داد:‌ پس از بازنشستگی از بنده خواستند که یک سهم در یک واحد پتروشیمی خریداری و سرمایه گذاری کنم. بنده به خواسته آنها پاسخ دادم و در جهت کمک این کار را کردم و عضو هیات مدیره شدم. قبل از گرفتن رای اعتماد نیز استعفا کردم. حال اگر با یک سهم از واحد پتروشیمی صاحب آنجا می‌شوم، خوش به حالم. ولی بدانید که چنین چیزی درست نیست. یکی از نماینده‌های فعلی نیز که چنین صحبت‌هایی را مطرح کردند بنده در جلسه حضوری پاسخ‌های لازم را دادم.

 وی اظهار کرد: صنعت، معدن و تجارت بخش عمده‌ای از اقتصاد ملی را تشکیل می‌دهد؛ بنابر آمار بیش از یک سوم یعنی حدود 37 درصد تولید ناخالص ملی در زیر مجموعه برنامه ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با تغییرات از ابتدای انقلاب تاکنون به عنوان یک وزارت خانه شناخته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر دو سازمان ایدرو و ایمیدرو تحت نظر وزارت صنعت و معدن کار می‌کنند، گفت: مابقی بنگاه‌های زیر مجموعه این وزارت‌خانه به بخش خصوصی واگذار شده است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه سازمان‌های دیگر مثل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با داشتن شرکت‌های فرعی در تمامی استان‌ها تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت کار می‌کنند، افزود: این وزارت خانه 750 شهرک صنعتی در سطح کشور دارد. وظیفه این وزارت خانه سیاست گذاری در سطح کلان است ولی در عین حال برنامه‌های راهبردی 10 ساله را در این زمینه نهایی کرده‌ایم تا افق چشم انداز 30 ساله بر اساس آن اهداف حرکت کرده و سرمایه گذاری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عمده کار این وزارت خانه پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هفت مورد را برای این وزارت خانه تعیین و ابلاغ کرده است که ما نیز بر اساس آن برای هر فرد مسئولیتی تعیین کرده‌ایم.

نعمت‌زاده همچنین گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول اقتصاد دانش بنیان است که با کمک دستگاه‌های دیگر و بر اساس تاکیدات رهبری پروژه‌های خود را پیش می‌برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌هایش و بعد از استماع نظرات منتخبان و در در پاسخ به پرسشی گفت: در سال گذشته نزدیک به هزار واحد صنعتی که غیر فعال بود را مجددا فعال کردیم که این کار علی رغم تمامی محدودیت‌ها انجام شد. همچنین برای امسال نیز با توجه تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دنبال فعال کردن واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ داریم که بر همین اساس دو بخشنامه را بانک مرکزی برای بهبود در روند کار و برداشته شدن موانع صادر کرده آن هم به این دلیل است که اکثر واحدهای کوچک بدهی بانکی یا چک برگشتی داشته‌اند که نمی‌توانستند وام بگیرند.

وی گفت: طبق برنامه تا آخر سال 3000 واحد متوقف را فعال می‌کنیم و 7000 واحد را به ظرفیت می‌رسانیم و برای این اقدامات برنامه‌های مدونی داریم.

به گفته‌ نعمت‌زاده، جلسات مستمری بین دو وزارت صنعت و اقتصاد برگزار می‌شود تا برنامه ریزی برای توسعه صادرات غیر نفتی انجام شود بر همین اساس در طول دو سال گذشته نزدیک به 8000 طرح نیمه تمام صنعتی راه اندازی شده است. البته در این بین ممکن است چند واحد که فعال بوده نیز دچار رکود شده باشد یا با مشکلات دیگری مواجه باشیم که قطعا به دنبال حل کردن آن هستیم.

وی با بیان این که در سال 1391 معادل 25 درصد کاهش سرمایه گذاری داشتیم، گفت:‌ در سال 1391 بیش از 10 درصد رشد منفی صنعتی داشتیم، آن هم در شرایطی که رشد اشتغال نیز منفی 22 درصد بود.

نعمت‌زاده افزود: در این شرایط اغلب واحدهای کوچک و متوسط صنعتی به دلیل‌ تحریم‌ها رکود و تورم و مشکل صادرات با کشورهای همسایه با موانعی روبرو شدند که ما دراین دولت تلاش کردیم این موانع را برداریم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید