Performancing Metrics

آغاز اجرای خط انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب به پالایشگاه تهران | اتاق خبر
کد خبر: 340707
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 20:30
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب به پالایشگاه نفت تهران با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال آغاز شد.

 به‌گزارش اتاق خبر به نقل از شرکت فاضلاب تهران، اصغر ریاضتی با اعلام این خبر افزود: اجرای این خط انتقال به طول 5.3 کیلومتر با قطر حدود 800 میلی‌متر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: براساس طراحی‌های انجام شده پساب از محل کانال خروجی مدول‌های یک تا 4 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، پس از کاهش ذرات معلق توسط پنج دستگاه پمپ گریز از مرکز با دبی هر کدام 200 لیتر بر ثانیه در اختیار پالایشگاه تهران قرار می‌گیرد.

ریاضتی با اشاره به کاربرد دستگاه‌های میکرواسترینر برای کاهش ذرات معلق پساب تحویلی به پالایشگاه خاطر نشان کرد: استقرار دو دستگاه میکرواسترینر در محل تصفیه‌خانه جنوب سبب می‌شود ذرات معلق از 100 میلی‌گرم به کمتر از 30 میلی‌گرم در لیتر برسد، از این‌رو پساب تحویلی تصفیه‌خانه جنوب تهران برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور خواهد بود.

او با بیان این‌که بازنگری‌های این طرح منجر به کاهش هزینه‌های اجرا در این پروژه شده است، گفت: در طراحی اولیه خط انتقال یادشده به طول تقریبی 5.4 کیلومتر بود که پس از بازنگری، یک کیلومتر کاهش یافت که علاوه بر کاهش زمان اجرا به کاهش 25 درصدی هزینه‌ها نیز انجامیده است.

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران تصریح کرد: شرکت پالایش نفت تهران پس از تحویل گرفتن 20 میلیون متر مکعب پساب استاندارد در سال، میزان 60 درصد از آب آشامیدنی شهری را که هم اکنون استفاده می‌کند، به شبکه آب شهری بر می‌گرداند.

براساس توافق صورت‌گرفته در سال 94 ، شرکت فاضلاب تهران پساب تصفیه شده را برای مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز به مدت 30 سال از زمان شروع بهره‌برداری در اختیار شرکت پالایش نفت تهران قرار می‌دهد.

منبع:آنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید