Performancing Metrics

بازگشت شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک به شهرداری تهران | اتاق خبر
کد خبر: 340739
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 22:02
با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری اجازه داده شد تا سهام شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک را خریداری کند.

اتاق خبر: علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای خرید سهام شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک» گفت: ریشه بسیاری از مشکلات ترافیکی موضوعات مرتبط با شهرسازی است و مشکلات ترافیکی که امروز با افتتاح فروشگاه‌های بزرگ شاهد آن هستیم، به خاطر نبود مطالعات ترافیکی است.

 وی اعلام کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با خرید این سهام و بازگشت این شرکت به شهرداری به شرطی موافق است که اکثر سهام در اختیار شهرداری باشد.

 اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص گفت: این شرکت، شرکتی دانش بنیان برای طرح‌های جامع شهر است و ضمن موافقت با این لایحه باید اساسنامه آن ظرف مدت یک ماه به صحن شورای شهر ارائه شود.

 محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت وجود این شرکت در شهرداری اظهار داشت: اگر در پروژه‌ها درصد ناچیزی صرف مطالعات شود، بودجه مصرفی مطابق با نیازهای شهری و به صورت دقیق هزینه می‌شود.

 وی با بیان اینکه امروز نیاز وجود این شرکت کاملا احساس می‌شود، گفت: می‌توان در هیات مدیره این شرکت افرادی از حوزه‌های شهرسازی، عمران و سایر حوزه‌ها با محوریت حمل و نقل و ترافیک قرار داد تا همه در جریان سیاست گذاری‌های ترافیکی شهر قرار گیرند.

 اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: این شرکت سابقه 23 سال کار در این حوزه را دارد و می‌توان ادعا کرد که آمارها و ارقام استراتژیکی که در این شرکت وجود دارد در هیچ شرکت دیگری نیست و موضوع سهام‌داران نیز قابل حل است و می‌توان از حوزه‌هایی همچون شهرسازی در هیات مدیره این شرکت دعوت کرد.

 بنا براعلام اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص گفت: طرح جامع نیز به همین صورت است، به گونه‌ای که افراد در تخصص‌های مختلف اطلاعات و موضوعات خود را ارائه می‌کنند و در نهایت شهرسازان اقدام به جمع بندی موضوع و طراحی طرح جامع شهر می‌کنند.

 حبیب کاشانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه گفت: جمع بندی‌های کارشناسی، این موضوع را به ما نشان داد که شهر نیاز به وجود چنین مرکزی دارد.

 وی بازگشت این شرکت را نقطه عطفی برای مدیریت شهری دانست و گفت: اعضای شورای شهر در جایی که دیدند شهر نیاز به جای تخصصی دارد، از نظرات خود صرف نظر کردند و گره‌های ترافیکی در شهر باید برطرف شود و برای این موضوع می‌توان از نظرات سایر معاونت‌ها در این موضوع بهره‌مند شد.

در نهایت مصوب شد که شهرداری سهام‌دار عمده این شرکت شده و بر همین اساس اساسنامه آن برای تصویب به شورای شهر تهران ارائه شود.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید