Performancing Metrics

عدم حمایت مالی از سراهای محلات نباید به فعالیت پیمانکاری منجر شود | اتاق خبر
کد خبر: 340744
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 22:25
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدم حمایت مالی از سراهای محلات نباید به فعالیت پیمانکاری در سراها منجر شود.

به گزارش اتاق خبر، صد و سی و چهارمین نشست شورای راهبری مدیریت محله با حضوراعضای شورا و به ریاست مشاور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور طلایی رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها و روسای سازمان‌های ورزش و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با موضوع چگونگی همکاری مدیران محلات با سازمان خدمات اجتماعی و انجمن معتادان گمنام برگزار شد.

 نایینی در یکصد و سی و چهارمین نشست راهبری مدیریت محلات تهران افزود: هر چند برنامه‌های انجمن حمایت از معتادان به عنوان اقدام و حرکتی مردمی در راستای سیاست‌ها و فعالیت‌های شهرداری تهران مبنی بر حل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون مراکز بهاران است، اما باید توجه داشت سراهای محلات محل اجرای ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت خانواده است.

نایینی کمک به فعالان عرصه پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را راهبرد شهرداری تهران برشمرد و گفت: پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های محله و با محور قرار دادن خانواده‌ها، یکی از مهمترین اولویت‌های سراهای محلات است.

نایینی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی باید از بهترین و موثرترین روش‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی نباید موجب ناراحتی و نارضایتی شهروندان شود.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به نقش راهبری و هماهنگی ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات تهران اشاره کرد و افزود: هرگونه برنامه جامع در سطح مناطق تهران باید با هماهنگی ستاد ساماندهی و با توجه به شرایط هر محله انجام شود.

وی با بیان اینکه مدیر و مسئولان خانه‌های یازده‌گانه سراهای محلات باید دارای شناخت کافی و برنامه مدون برای حوزه فعالیت خود باشند، تاکید کرد: شهرداران مناطق، نواحی، معاونان و مسئولان امور اجتماعی باید نشست‌های منظم همفکری با مدیران و مسئولان سراها را با هدف شناسایی و ارایه راهکار برای رفع مشکلات سراها و محلات برگزار کنند.

مشاور شهردار تهران در امور اجتماعی و فرهنگی در پایان با اشاره به بازدیدهای مستمر خود از سراهای محلات مناطق مختلف گفت: سراهای محلات به هیچ عنوان نباید به بنگاه اقتصادی و دفتر جریانات سیاسی تبدیل شوند بلکه باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به طور کامل در خدمت مردم باشند.

، مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه اعتیاد جرم نیست و باید برای درمان معتادان گام‌های اساسی و درست برداشته شود، افزود: در اجرای طرح‌ها باید همه جوانب و مسایل بررسی و کارشناسی شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا شاهد بروز مشکل و ایجاد نارضایتی بین شهروندان نباشیم.

وی استفاده از ظرفیت مدیریت محله برای کاهش و درمان آسیب‌های اجتماعی را ضروری برشمرد و تصریح کرد: تعامل و همکاری سراها و مدیریت محلات با سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های داوطلب مردمی باید با در نظر گرفتن اقتضائات و شرایط هر محله انجام شود.

طلایی با بیان اینکه اعتیاد جرم نیست و باید برای درمان معتادان گام‌های اساسی و درست برداشته شود، افزود: در اجرای طرح‌ها باید همه جوانب و مسایل بررسی و کارشناسی شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا شاهد بروز مشکل و ایجاد نارضایتی بین شهروندان نباشیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه فعالسازی و بهره‌مندی ازظرفیت فعالان فرهنگی و اجتماعی محلات نقش موثری در افزایش بهره‌وری اقدامات و برنامه‌های اجتماعی خواهد داشت، گفت: باید اتاق فکر با حضور مسئولان شهری و نخبگان و صاحبنظران فرهنگی و اجتماعی شکل بگیرد تا شاهد ارتقاء برنامه‌ها و اقدامات سراها با هدف رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در محلات مختلف باشیم.

طلایی با اشاره به اهمیت برگزاری هدفمند دوره‌ها و کلاس‌ها در سراهای محلات تاکید کرد: سراهای محلات، معاونت‌های اجتماعی مناطق، سازمان خدمات اجتماعی و امور بانوان شهرداری تهران باید در حوزه کمک و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار برنامه‌های متعددی را با استفاده از کمک و ظرفیت شهروندان اجرا کنند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عدم حمایت مالی از سراهای محلات نباید به فعالیت پیمانکاری در سراها منجر شود، افزود: معتقدیم با حضور نایینی در راس ساماندهی و راهبری مشارکت‌های اجتماعی در محلات، از وجود و بروز انحراف‌ها از کارکرد اصلی سراهای محلات با محوریت مردم جلوگیری می‌شود.

طلایی قانونمداری و رعایت ضوابط را مهمترین وظیفه مدیران محلات و هیات امنا برشمرد و اظهارداشت: مسوولان و مدیران اجتماعی مناطق و نواحی باید هر گونه تخلفی را با هدف جلوگیری از تضییع حقوق مردم به ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی اطلاع دهند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید