Performancing Metrics

خروج انگليس از اتحاديه اروپا صلح را در معرض خطر قرار مي‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 340859
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 13:12
كامرون:
ديويد كامرون نخست‌وزير انگليس با اشاره به هزينه بالاي خروج انگليس از اتحاديه اروپا موسوم به 'برگزيت' مدعي شده است كه اين رخداد سبب مي‌شود كه صلح در اين قاره در معرض خطر قرار گيرد.

اتاق خبر - كامرون در جريان سخنراني امروزش (دوشنبه) در لندن كه بخش‌هايي از آن در روزنامه‌هاي انگليس از جمله ديلي تلگراف منتشر شده، با اشاره به جنگ‌هاي صورت گرفته در قاره اروپا در طي قرن‌هاي گذشته از جمله دو جنگ جهاني اول و دوم ، عنوان كرده است كه تأسيس اتحاديه اروپا كمك كرد كه كشورهاي اين قاره به هم نزديك شوند.

وي افزود: وقوع اين جنگ‌ها در طي قرون و آثار آنها بر انگلستان، مؤيد آن است كه كشور انگليس نمي‌تواند خودش از نتايج وقايعي كه در اروپا رخ مي‌دهد، مصون بدارد.
كامرون همچنين در جريان سخنراني اش ضمن رد سياست انزوا گرايي گفته است كه اين سياست هرگز به نفع انگليس نخواهد بود.
وي افزود: ما اگر از اروپا روي برگردانيم، به‌زودي و يا بعداً، از آنچه صورت داده‌ايم پشيمان خواهيم شد. ما هرگاه به اروپا پشت كرده‌ايم، هزينه‌هاي خيلي زيادي بابت آن پرداخت كرده‌ايم.
نخست‌وزير انگليس همچنين با اشاره به وقايع اخير اوكراين و گرجستان و دخالت هاي روسيه در اين دو كشور، تصريح كرد كه كشورش در صورت بروز بي ثابتي و جنگ در قاره اروپا، از اين رويدادها در امان نخواهد ماند.
وي افزود: من كاملا اطمينان دارم كه پايه‌گذاري اتحاديه اروپا كمك كرد كشورهايي كه براي دهه‌ها با يكديگر درگير بودند باهم آشتي كنند. و منافع ملي انگليس جلوگيري از بروز درگيري ميان كشورهاي اروپايي است.
كامرون افزود: 'اما اين مساله نياز به رهبري انگليس دارد و اين مساله زماني تحقق مي‌يابد كه همچنان عضو اتحاديه اروپا باشد و حقيقت اين است كه آنچه در همسايگان اتفاق مي‌افتد موضوع انگليس است.'
به گزارش منابع انگليسي، انتظار مي‌رود كه بعد از سخنراني كامرون، بوريس جانسون شهردار سابق لندن و از حاميان خروج انگليس از اتحاديه اروپا در دفاع از برگزيت سخن گويد.
اين منابع گفتند كه جانسون در سخنراني‌اش به ‌احتمال ‌زياد كامرون را به دليل دفاع از حضور انگليس در اتحاديه اروپا مورد حمله قرار خواهد داد.
سخنراني اين دو شخصيت ارشد حزب محافظه‌كار در حالي صورت مي‌گيرد كه جورج آزبورن روز يكشنبه گذشته در سخناني هشدار داد كه برگزيت ضمن كاهش قيمت مسكن در انگليس سبب افزايش ميزان اجاره در اين كشور خواهد شد.
همه پرسي ماندن يا خروج انگليس از اتحاديه اروپا قرار است 23 ژوئن سال جاري برگزار شود.
پس از سه سال چانه زني انگليسي ها با اتحاديه اروپا، ديويد كامرون نخست وزير انگليس موفق شد تا با رهبران 27 كشور اروپايي در جريان نشست بروكسل بر سر مفادي كه به اين كشور همچنان 'موقعيت ويژه اي' را در اين اتحاديه مي دهد، به توافق برسد.
تاكنون شمار زيادي از شركت ها و مديران موسسات بزرگ اقتصادي انگليسي از جمله شركت هاي عضو بازار بورس فوتسي 100 مخالفت خود را با خروج انگليس از اتحاديه اروپا اعلام كرده اند.
با اين حال توافق ديويد كامرون با رهبران اروپايي و اعلام برگزاري همه پرسي خروج انگليس از اتحاديه اروپا در ژوئن آينده، سبب آشكار شدن شكاف و دودستگي عميق در ميان اعضاي كابينه و حزب محافظه كار انگليس بر سر ادامه حضور اين كشور در اين اتحاديه نيز شده است.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید