Performancing Metrics

پروژه های انتقال آب از کارون همچنان متوقف است | اتاق خبر
کد خبر: 340865
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 13:39
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: با پیگیری های همیشگی نمایندگان خوزستان، پروژه های انتقال آب همچنان متوقف است.

به گزارش اتاق خبر، سید محمدحسین دهدشتی در خصوص آنچه مسئولان سایر استانها در خصوص برداشت آب از سرچشمه های کارون می گویند، افزود: با تلاشهای صورت گرفته اعم از مذاکره، رایزنی و اعتراض به دولت، تاکنون پروژه های انتقال آب از سرچشمه های کارون متوقف شده است.

وی اظهار کرد: اگر چه لابی های بسیار قدرتمندی در دولت و وزارت نیرو همچنان نسبت به اجرای این پروژه ها اصراردارند، اما با تلاش و پیگیری نمایندگان و استاندار خوزستان به طور عملی در شورایعالی آب هرگونه انتقال آب از سرچشمه های کارون ممنوع شده ضمن اینکه سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این مقوله با ما همراه است.

لزوم پرداختن به اقدامات اساسی 

این نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با منطقی خواندن بگو مگو، مصاحبه و رسانه ای کردن تلاشهای صورت گرفته در جهت جلوگیری از برداشت آب تصریح کرد: باید به اقدامات اساسی و محدود کننده از جمله قانونگذاری در زمینه ممنوعیت بهره برداری بیشتر از منابع آب کارون پرداخت.

به گفته وی، همچنین با پیگیری نمایندگان خوزستان استان و تامین اعتبار ۱.۵میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی، موضوع احیای ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان از سال گذشته آغاز شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گنجاندن چند ماده بسیار مهم در برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق گفت: با تصویب نهایی این مواد در صحن مجلس حداقل برای ۵ سال، دغدغه ها در این خصوص مرتفع می شود که جزئیات آن را به زودی اعلام می کنیم.

مردم آب شور و بی کیفیت می خورند

دهدشتی افزود: بی توجهی وزارت نیرو در تامین و تحویل آب شرب با کیفیت سبب شده تا بسیاری از نقاط محروم کشور به ویژه برخی از شهرهای استان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و غیره به طور عملی آب شور و بی کیفیت مصرف کنند.

وی اظهار کرد: از آنجاییکه تکلیفی در این رابطه برای وزارت نیرو مشخص نشده لذا ماده ای را به همین جهت در کمیسیون تلفیق برنامه ششم به تصویب رسانده ایم که بر اساس آن وزارت نیرو مکلف است تا در طی برنامه ششم، آب شرب با تی. دی. اس حداکثر ۵۰۰ میلی گرم در لیتر تحویل مردم دهد.

دهدشتی تصریح کرد: تا تحقق این موضوع آب شرب تحویلی با تی. دی. اس بیشتر از هزار میلی گرم در لیتر مشمول ۵۰ درصد تخفیف خواهد شد، سعی خواهیم کرد تا این ماده در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

 سید حسین دهدشتی از نمایندگان مردم آبادان و اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل روز ۱۱ اردیبهشت ماه جاری طی نامه ای کتبی خطاب به وزیر کشور نسبت به اظهارات غیر کارشناسانه استاندار یزد در مورد برداشت آب از کارون تذکر دادند.

متاسفانه اخیرا استاندار یزد در مصاحبه ای غیر مودبانه و غیر کارشناسی در مورد برداشت آب از سرچشمه های کارون مطالبی را عنوان کرده اند که در جراید شنبه ۱۱ اردیبهشت منعکس و در فضای مجازی منتشر گردید که موجبات گلایه مندی و اعتراض شدید مردم خوزستان را فراهم کرد، لذا ضروری است مسئولین متوجه تبعات سخنان نسنجیده و غیر منطقی خود باشند و انتظار می رود برخورد لازم صورت پذیرد.

استاندار یزد در نخستین نشست خبری خود در سال جاری و پس از سفر رئیس جمهور به این استان در خصوص برداشت آب از رودخانه کارون در استان خوزستان سخنانی گفته است که به طور گسترده و وسیعی در روزنامه ها تحت عنوان «استاندار یزد: آب کارون را می بریم و به هیچکس هم ربطی ندارد» منتشر شد که این مسئله گلایه مندی و دلخوری شدید مردم استان خوزستان را به ویژه در فضای مجازی در پی داشت.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید