Performancing Metrics

سئول: كره شمالی را به عنوان كشور هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسیم | اتاق خبر
کد خبر: 340904
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 14:58
وزارت دفاع كره روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای تاكید كرد كه این كشور هرگز كره شمالی را به عنوان یك قدرت هسته ای به رسمیت نخواهد شناخت.

اتاق خبر - این تازه ترین بیانیه كره در پاسخ به اظهارات «كیم جونگ اون» رهبر كره شمالی در جریان نشست بزرگ كنگره حزب حاكم كارگر در پیونگ یانگ است.

رهبر كره شمالی در سخنرانی خود از آزمایش های تسلیحاتی هسته ای دفاع كرد و گفت كه كره شمالی یك كشور هسته ای است و اگر مورد تهدید قرار گیرد از این تسلیحات استفاده خواهد كرد.
بیانیه وزارت دفاع كره جنوبی كه در تارنمای این وزارتخانه منعكس شده است خاطر نشان می كند كه نه تنها كره بلكه دیگر كشورهای دنیا نیز این موضع را به رسمیت نمی شناسند.
بیانیه ادامه می دهد كه كره تا زمانی كه كره شمالی دست از برنامه تسلیحات هسته ای بر ندارد به فشارها و تحریم های شدید علیه آن كشور ادامه خواهد داد.
رهبر كره شمالی دیروز - یكشنبه - در جریان اجلاس كنگره كه از روز جمعه گذشته برای اولین بار پس از 36 سال آغاز شد خواستار گفت و گوی دو كره شد كه این درخواست نیز از سوی سئول رد شده است.
وزارت دفاع كره درخواست دیگر كره شمالی برای گفت و گوی نظامی دو كشور را نیز رد كرد و گفت : كره شمالی فاقد صداقت است و ابتدا باید تحركات و تهدیدهای نظامی را متوقف كند.
كره شمالی در كنگره حزب حاكم كارگر تصریح كرد كه این كشور در كنار توسعه برنامه تسلیحاتی هسته ای پیشرفت های اقتصادی را هم دنبال خواهد كرد.
گزارش ها حاكی است كه رشد اقتصادی كره شمالی در سال گذشته میلادی نزدیك به یك ممیز یك درصد بوده است.
كره اعلام كرده است هر زمانی كه كره شمالی برنامه تسلیحاتی هسته ای خود را رها كرده و به سمت عاری سازی منطقه از این تسلیحات گام بردارد درهای گفت و گو نیز باز خواهد شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید