Performancing Metrics

تجار ایرانی سرمایه‌گذاری در عراق را جدی بگیرند | اتاق خبر
کد خبر: 341002
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 19:06
رییس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن تشویق بنگاه‌های تولیدی و تجاری کشور برای حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور اعلام کرد: به مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه اختصاصی ایران در بصره عراق 40 درصد کمک تسهیلات اعطا می‌شود.

اتاق خبر: ولی‌ا... افخمی‌راد با بیان این مطلب اظهار داشت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله ردیف‌های تصویب شده برای‌ پرداخت مشوق‌های صادراتی سال ۹۵ است؛ بر همین مبنا با توجه به اهمیت بازار عراق و در پیش بودن نمایشگاه اختصاصی ایران در بصره، حدود 40 درصد از هزینه‌های حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه توسط دولت و در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری‌ بخش دولتی و خصوصی در پیش‌برد اهداف بلندمدت صادراتی کشور خاطرنشان کرد: نمایشگاه یکی از ابزارهای توسعه صادرات و از راهکارهای ورود به بازار عراق است به همین دلیل از همه تجار و بازرگانان تقاضا داریم که با عرضه کالاهای با کیفیت خود در نمایشگاه بصره جای پای محکمی را در این کشور از آن خود کنند.

افخمی‌راد با اشاره به نیاز عراق به خدمات فنی ـ مهندسی خواستار توجه جدی تجار و بازرگانان ایرانی به مقوله سرمایه‌گذاری در این کشور شد و گفت: اکنون عراق به دنبال بازسازی خسارت‌های ناشی از جنگ و درگیری‌هایی است که یک دهه اخیر بر این کشور عارض شده؛ با توجه به این نیاز و توانمندی که شرکت‌های ایرانی دارند می‌توان از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد و سهم مهمی از این بازار به دست آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اهمیت تجاری بصره نیز اظهار داشت: مرکزیت تجاری بصره و موقعیت استراتژیک آن به عنوان دروازه ورود کالا به عراق و نزدیکی جغرافیایی آن با خوزستان یکی از امتیاراتی است که امکان تجارت کالا و خدمات میان دو کشور را تسهیل می‌کند ضمن آنکه ذخایر انرژی عراق نیز در این استان متمرکز است که این مساله بر اهمیت بصره می‌افزاید.

وی با اشاره به دسترسی آسان تجار ایرانی به سایر کشورها از طریق بصره، این استان بندری عراق را بارانداز سوق‌الجیشی برای صادرات و واردات کالاها دانست و برگزاری نمایشگاه در این بخش عراق را مثبت ارزیابی کرد.

نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع از 29 اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال جاری و با حضور بیش از 70 واحد تولیدی و صادراتی در محل دائمی نمایشگاه‌های این استان برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در گروه‌های کالایی و خدماتی شامل محصولات و صنایع غذایی، ساختمان و تاسیسات، صنعت و معدن، انرزی (نفت، گاز و پتروشیمی) لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، منسوجات، فرش و موکت، صنایع خودرو، خدمات شهری، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و صنایع مخابراتی برپا می شود.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید