Performancing Metrics

معامله بیش از دو میلیون لیتر حلال ۴۰۲ | اتاق خبر
کد خبر: 341019
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 14:25
در جریان معاملات نخستین روز هفته (۱۸ اردیبهشت ۹۵)، کل معاملات صورت گرفته در عرضه‌ های عادی و عرضه ‌های مازاد بازار فیزیکی معادل ۲ هزار ۸۵۹ تن و به ارزش قریب به ۲۶ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال بود.


به گزارش اتاق خبر، از نکات مهم معاملات این روز می‌توان به معامله یک میلیون لیتر حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه و همچنین بیش از یک میلیون لیتر حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی بورس انرژی ایران اشاره کرد.
طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله ۱۶۹ قرارداد معادل ۴ هزار و ۵۶ مگاوات ساعت به ارزش حدود یک میلیارد ۲۱۷ میلیون ریال بود.
گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ۱۵ خرداد ۹۵، ۱۶ خرداد ۹۵ و ۱۷ خرداد ۹۵ گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ۲۲ اردیبهشت ۹۵ متوقف شدند.
در مجموع ارزش کل معاملات دیروز بورس انرژی ایران قریب به ۲۷ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال شد.
شایان ذکر است در جلسه معاملاتی دیروز (یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۵)، کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۶ و ۴۱۰ پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقاصد افغانستان و پاکستان و همچنین گاز مایع پالایش نفت شازند به مقاصد افغانستان و پاکستان در رینگ بین الملل عرضه شد.
عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار روز گذشته بورس انرژی ایران را رقم زد.

منبع: اقتصادپویا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید