Performancing Metrics

نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه به پله چهاردهم رسید | اتاق خبر
کد خبر: 341029
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 20:43
چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه امروز با حضور مسئولان شهری کار خود را آغاز کرد و تا 24 اردیبهشت‌ماه نیز جهت بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

به گزارش اتاق خبر، مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه با حضور 300 تولید کننده داخلی و 30 شرکت خارجی از 30 کشور کار خود را امروز آغاز خواهد کرد.

وی افزود: هر سال که از برگزاری این نمایشگاه می‌گذرد شاهد حضور نمایشگاهی قوی‌تر و فعال‌تر هستیم. یکی از محاسن نمایشگاه‌های بین‌المللی گل و گیاه ترغیب مردم برای استفاده از گل و گیاه و افزایش سرانه مصرف گل و گیاه خواهد بود.

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه فصلی در کنار نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه گفت: قطعا با توجه به اهمیت موضوع گل و گیاه و فضای سبز در کشورمان درصدد هستیم نمایشگاه‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌های فصلی را افزایش دهیم به طوری که ماهانه شاهد برگزاری نمایشگاه گل و گیاه باشیم. با توجه به اینکه شهر تهران آب و هوایی نیمه خشک دارد، نگهداشت فضای سبز در این شهر زبان‌زد شده است و به نوعی به آبروی این شهر در مقابل چشمان میهمانان خارجی تبدیل شده است.

عبداللهی تاکید کرد: توجه به موضوع فضای سبز سال به سال افزایش پیدا کرده است اما گاهی برخی اقدامات افراد و یا مالکان باغ‌ها با بی‌مهری به پای شهرداری تهران نوشته می‌شود در حالی که حفظ و نگهداری از فضای سبز اولویت‌های شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: بی‌تردید برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه از وظایف شهرداری تهران نیست؛ اما اهمیت و ضرورت توجه به فضای سبز باعث شده شهرداری تهران به طورجدی در این عرصه وارد شود لذا با هدف ترویج استفاده از گل و گیاه در شهر تهران و توجه به صادرات گل و گیاه دست به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه زده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص سرانه مصرف گل و گیاه در کشورمان گفت: سالانه هر ایرانی 10 شاخه گل مصرف می‌کند در حالی که این میزان در کشورهای اروپایی به 150 شاخه گل یعنی 15 برابر سرانه مصرف کشورمان می‌رسد. باید بدانیم که ورود به صنعت گل و گیاه برای کشور عایدات اقتصادی فراوانی به همراه دارد و می‌تواند در زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی کشور نقش بسزایی ایفا کند.

عبداللهی تاکید کرد: 50 شاخه گل می‌تواند به اندازه یک بشکه نفت برای کشور درآمدزایی داشته باشد. پس در مسیر افزایش صادرات گل و گیاه دولت باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم. در این مسیر تقویت صنعت بسته‌بندی، حمل و نقل و کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان از جمله آب و برق باید مورد توجه قرار گیرد تا با حمایت از آنها در مسیر افزایش صادرات گام برداریم. امروز با داشتن 1800 گونه گل و گیاه در کشور، می‌توانیم در عرصه صادرات جزو 10 کشور برتر دنیا باشیم ولی باید ابتدا موانع را با حمایت دولت از پیش رو برداریم.

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر در عرصه تولید گل و گیاه کار می‌کنند که با توجه ویژه به این موضوع می‌توان اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتری داشت.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید