Performancing Metrics

سازمان ملل: اعدام ها به امنيت افغانستان كمك نمي كند | اتاق خبر
کد خبر: 341081
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 23:26
دفتر نمايندگي سازمان ملل متحد در كابل در واكنش به اعدام 6 تن از اعضاي گروه طالبان در افغانستان، اعلام كرد كه اعدام مجرمان به امنيت مردم افغانستان كمك نمي كند.

اتاق خبر - دفتر مطبوعاتي نمايندگي سازمان ملل متحد در كابل روز دوشنبه با انتشار بيانيه اي از اعدام شش عضو گروه طالبان ابراز تأسف كرده و افزوده است كه هيچ شواهد ارزشمندي در رابطه با اعدام اين افراد وجود نداشته است.
در بيانيه افزوده شده است كه «يوناما» دولت افغانستان را تشويق مي كند كه اصلاحات قانوني را سرعت بخشد كه در آن مجازات اعدام به حبس ابد كاهش يابد.

دفتر رياست جمهوري افغانستان روز دوشنبه هويت افراد اعدام شده را منتشر و اعلام كرد كه «حجت الله» از افراد گروه طالبان متهم به حمله به غيرنظاميان بوده كه در آن 9 تن كشته و يا زخمي شده بودند.
«اكمل» عضو ديگر گروه طالبان، در انتقال مهاجمان انتحاري از خارج از مرزهاي افغانستان به داخل كشور دست داشته و علاوه بر آن، در حمله به بيمارستان 400 تختخوابي ارتش افغانستان شركت داشته است.
«حميدالله»عضو شوراي كويته طالبان، از كارمندان اطلاعاتي اين گروه بود كه طراح حمله به 'برهان الدين رباني' رييس پيشين شوراي عالي صلح و رييس جمهوري پيشين افغانستان بوده و در انتقال مهاجم انتحاري اين رويداد به كابل نيز دست داشته است.
«محمدخان» عضو فعال شبكه تروريستي حقاني در كابل، در طراحي و انجام حملات انفجاري، مين گذاري و حملات راكتي به شهر كابل و انتقال افراد انتحاري مشاركت كرده است.
«عثمان» عضو گروه طالبان در حمله به نيروهاي پليس در استان پكتيكا دست داشت كه در آن 7 تن كشته شدند و «خان آغا» مسئول يكي از مراكز تروريستي القاعده در استان لغمان بود كه در طراحي و اجراي چندين حمله انفجاري از جمله حمله تروريستي به «عبدالله لغماني» يكي از معاونان رياست عمومي امنيت ملي افغانستان دست داشته است.
در پي حمله تروريستي 31 فروردين ماه در مقابل اداره دهم رياست امنيت ملي افغانستان در كابل كه ماموران آن، مسئوليت حفاظت از مقامات برجسته دولتي را به عهده داشتند و در آن 64 تن كشته و 350 نفر ديگر نيز زخمي شدند، دولت افغانستان راهبرد صلح با گروه طالبان را از اولويت كاري خود خارج ساخت و اعلام كرد كه حكم اعدام تروريست هاي زنداني را اجرايي خواهد كرد و در نخستين اقدام روز گذشته (يكشنبه) 6 تن به دار آويخته شدند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید