Performancing Metrics

ترامپ-كلینتون؛ از رقابت های حزبی تا مشاجره های لفظی | اتاق خبر
کد خبر: 341090
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 00:01
در حالی كه اختلاف نظرها در بین سران حزبی به منظور انتخاب دونالد ترامپ به عنوان نامزد نهایی موجب انشقاق كم سابقه میان جمهوری خواهان شده است

اتاق خبر - به نظر می رسد كه ترامپ دیگر خیلی نگران این اختلافات دورن حزبی نیست و به منظور جذب آرای بیشتر انتقادها علیه هیلاری كلینتون را تند و تیز تر كرده است.

ترامپ در آخرین اظهار نظر خود موضوع رسوایی اخلاقی بیل كلینتون را به پیش كشید و هیلاری را به عنوان شریك این رسوایی معرفی كرد.
از همان ابتدا مشخص بود كه جمهوری خواهان مساله رسوایی اخلاقی بیل كلینتون و موضوع حادثه بنغازی و استفاده از ایمیل های شخصی علیه هیلاری كلینتون استفاده خواهند كرد، اما انتظار می رفت، انتقادها از كلینتون در این خصوص زمانی شدید تر شود كه نامزد نهایی دو حزب مشخص شده و دو طرف وارد رقابت های نهایی شده باشند.
به نظر می رسد كه ترامپ از اینكه جمهوری خواهان در نهایت چاره ای جز حمایت از او نخواهند داشت، خیالش آسوده است و به دنبال جذب آرای بخشی از افكار عمومی است كه احساس می كند، هنوز با او همراه نشده اند.
تغییر عقیده ترامپ درباره افزایش مالیات ثروتمندان یكی دیگر از رفتارهای انتخاباتی ترامپ به منظور جذب آرای بیشتری از طبقه متوسط آمریكا است كه حدود 85 درصد از آنان خود را متعلق به این طبقه می دانند.
ترامپ همچون سایر جمهوری خواهان از ابتدا مخالفت خود را با افزایش مالیات ثروتمندان و افزایش دستمزد كارگران اعلام كرد زیرا جمهوری خواهان معتقدند این دو امر موجب فرار سرمایه ها و شركت های بزرگ به خارج از آمریكا می شود.
این نامزد جنجالی به تازگی به منظور جذب آرای بیشتری از افكار عمومی آمریكا در گفت وگو با شبكه خبری ای.بی.سی گفت : ' موافق افزایش مالیات ثروتمندان هستم، راستش را بخواهید من بیشتر نگران اقشار فقیر و متوسط جامعه هستم'.
كارشناسان این اقدام را ترامپ را این گونه تفسیر می كنند كه او خیالش از بابت انتخاب به عنوان نامزد نهایی حزب راحت شده است و فكر می كند كه وارد مرحله نهایی كارزار انتخابات با حزب رقیب شده به همین دلیل دامنه انتقادات خود را به حزب رقیب و هیلاری كلینتون بیشتركرده است.
روند مبارزات درون حزبی برای انتخاب دو نامزد نهایی دمكرات ها و جمهوری خواهان نشان می دهد كه این دوره تفاوت های اساسی و بنیادی با ادوار گذشته دارد، زیرا دو جریان متضاد چپ و راست به رهبری برنی سندرز و ترامپ توانسته اند از نارضایتی افكار عمومی نسبت به گفتمان و شعارهای حزبی نهایت استفاده را برده و قشر عظیمی از هواداران ناراضی حزبی و غیر حزبی را با خود همسو كنند.
سندرز منطقه اقتصادی وال استریت، سوپر پك ها و بانك های بزرگ را كه اتفاقا از حامیان اصلی هیلاری كلینتون هستندمورد انتقاد شدید قرار داده و این سه عامل را دلیل اصلی مشكلات داخلی آمریكا می داند.
ترامپ نیز مدعی است كه اگر به مقام ریاست جمهوری برسد، احیاگر دوباره قدرت آمریكا در عرصه جهانی خواهد بود، او همچینین با اطلاع از تغییر ذائقه افكار عمومی در آمریكا، انتقادهای تندی را علیه سیاست های دولت فدرال مطرح می كند.
نظر سنجی های معتبر نشان می دهد كه حدود 60 درصد مردم آمریكا از عملكرد دولت فدرال ناخشنود هستند.
هر چند صاحبنظران پاشنه آشیل ترامپ را ناآگاهی و بی اطلاعی او از 'قواعد حاكم بر نظام بین الملل و روابط دیپلماتیك' می دانند، اما رفتار انتخاباتی ترامپ نشان می دهد كه موضع گیری هایش دقیقا مطابق با نتیجه نظرسنجی ها درباره موضوعات مختلف است.
به همین دلیل است كه به رغم همه تلاش های حزبی و رسانه ای و همچنین موضع گیریهای منفی افراد و شخصیت های ذی نفوذ در آمریكا و حتی رهبران برخی كشورها دیگر علیه ترامپ، همچنان افكار عمومی این كشور به او و برنامه هایش علاقه نشان می دهند.
بر اساس برخی تحقیقات انجام شده اكثر افكار عمومی در كشورهای صنعتی علاقه و اعتماد چندانی به برنامه احزاب محافظه كار ندارند و بیشتر به سمت لیبرال ها تمایل دارند و با توجه به انشقاقی كه در میان سران حزب جمهوری خواه درباره انتخاب نامزد نهایی حزب صورت گرفته است، ترامپ و مشاورانش این گونه فكر می كنند كه سران حزب در نهایت چاره ای جز انتخاب او نخواهند داشت.
به همین دلیل، ترامپ خود را نامزد نهایی حزب می داند و باتوجه به اینكه در اردوگاه دمكرات ها نیز در مورد كلینتون اجماع نظر است، او برنامه های انتخاباتی خود را متوجه حزب و نامزد رقیب كرده است و به همین دلیل در روزهای آینده باید شاهد انتقادهای گسترده و شدیدتر ترامپ علیه دولت اوباما،كلینتون و دمكرات ها باشیم.
انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا، پنجاه و هشتمین دوره انتخابات چهارساله ریاست جمهوری این كشور برای انتخاب چهل و پنجمین رییس جمهوری و چهل و هشتمین معاون اول رییس جمهور است. انتخابات ریاست جمهوری آمریكا بر پایه نظام دو حزبی این كشور برگزار می شود و مراحل مقدماتی آن تقریبا یكسال پیش از هر انتخابات آغاز می شود.
مراحل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریكا مجموعه ای از انتخابات مقدماتی و انجمن های حزبی در درون دو حزب دمكرات و جمهوری خواه از اول فوریه تا 14 ژوئیه 2016 ، در میان 50 ایالت و ناحیه كلمبیا و قلمرو ایالات متحده برگزار می شود. درواقع در انتخابات پیچیده درون حزبی و مقدماتی این كشور مردم آمریكا ضمن رای دادن به شخص كاندیدای منتخب حزب خود، اعضای هیات های انتخاباتی را نیز برای رای گیری عمومی مشخص می كنند و سرانجام روز هشتم نوامبر 2016 این نمایندگان هیات های انتخابی كه نباید سمت دولتی داشته باشند در كنگره آمریكا به پای صندوق های رای رفته و آرای خود را به صندوق های رای می اندازند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید