Performancing Metrics

بزرگترین محفل فولکس های تیونینگ شده در جهان | اتاق خبر
کد خبر: 341108
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 01:06
فستیوال خودرویی ورترسی (worthersee) ۳۰ سال قبل صرفا محفل کوچکی برای طرفداران فولکس واگن گلف GTI بود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  اتواکسپرس، از آن زمان تاکنون ورترسی رشد کرده و به بزرگترین گردهمایی طرفداران گروه فولکس واگن در جهان تبدیل شده است.

این نمایشگاه که در آلپ اتریش و در کنار دریاچه ورترسی برگزار می شود سالانه بیش از 100 هزار نفر را که عمدتا برای نمایش خودروهای تیونینگ شده خود به این مکان می آیند جذب می کند. تیونینگ یا مسابقه ای، GTI، کوپرا یا RS، جدید و قدیمی اگر یک فولکس واگن باشد در ورترسی حضور خواهد داشت.
فستیوال ورترسی آنقدر رشد کرده و به سطحی رسیده که حتی خودروسازان به آن توجه نشان می دهند. فولکس واگن، آئودی، سیت و اشکودا همگی به طور رسمی در این نمایشگاه شرکت و اغلب کانسپت هایی خاصی را منحصرا برای این نمایشگاه آماده می کنند.

برخلاف بیشتر نمایشگاهها و گردهمایی های خودرویی متعارف، ورترسی ساختار آنچنانی ندارد و طرفداران فولکس واگن به جای داشتن غرفه ها و استندهای پر زرق و برق هر جایی از نمایشگاه که بتوانند خودروهای خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.
از تمامی محصولات فولکس واگن در ورترسی استقبال می شود و گرانتر بودن خودروها الزاما به معنی بهتر بودن آنها نیست. در این نمایشگاه اصلا عجیب نیست که یک آئودی R8 یا پورشه 911 کاملا در برابر یک گلف GTI یا بیتل های کلاسیک تیونینگ شده در حاشیه قرار بگیرند.

تیونینگ بودن خودروها در این نمایشگاه بسیار اهمیت دارد. موتورها تقویت شده و ارتفاع خودروها با سطح زمین فقط چند میلی متر است و اغلب باید چند بار به یک خودرو بنگرید تا بتوانید اصل خودرویی را که کار تیونینگ روی آن صورت گرفته تشخیص دهید.

البته مثل هر گردهمایی خودرویی دیگری وسوسه نشان دادن برتری های مکانیکی در این محفل نیز دیده میشود. پلیس در همه جای محل برگزاری نمایشگاه حضور دارد تا از هرگونه غیرایمن مسابقات جاده ای جلوگیری کند.

94105

منبع: عصر خودرو

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید