Performancing Metrics

جزئیات برنامه دولت برای خروج غیرتورمی مسکن از رکود | اتاق خبر
کد خبر: 341196
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 10:32
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای سیاست‌های خروج از رکود مسکن، گفت: وقتی خرید و فروش مسکن بر پایه سیستم تسهیلات و پس انداز باشد، بر کاهش تورم اثر گذار است.

اتاق خبر: حامد مظاهریان  در خصوص راهکارهای خروج غیرتورمی مسکن از رکود، گفت: سیاست ما مبتنی بر بازار رهن و پس انداز است بنابراین وقتی خرید و فروش مسکن بر پایه سیستم تسهیلات و پس انداز باشد، اثرات کاهشی بر تورم داشته و اقتصاد سالمی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اجرای چنین سیستمی، مسکن از رکود خارج شده و تورمی را هم در این بخش نداریم، افزود: ابزارهای تامین مالی که تاکنون پیش بینی شده برای اجرای این سیاست است، چرا که ما برای خروج از رکود نیاز به سرمایه گذاری داریم؛ به همین منظور هم برای طرف عرضه و هم برای تقاضا ابزارهای مالی پیش بینی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و دریافت وام از محل اوراق تسه، گفت: این تسهیلات برای افزایش توان مالی در طرف تقاضا تعریف شده تا توان اقتصادی متقاضیان را افزایش دهد.

مظاهریان به برنامه‌های افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ورود به بازار مسکن اشاره کرد و افزود: وام ۱۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن هم که از سوی بانک مسکن اعلام شده، شرایط تامین مالی را برای پروژه های بخش مسکن فراهم می‌کند که پیشنهاد جذابی برای سرمایه گذاران بخش مسکن است.

براساس مصوبه هیات مدیره بانک مسکن، سازندگان و شرکت‌های انبوه‌سازی که اقدام به ساخت مسکن با تکنولوژی جدید کنند، تسهیلات ساخت مسکن بدون سپرده انجام خواهد شد، بنابراین اگر سازنده‌ها تکنولوژی را وارد ساخت و ساز کنند که موجب صرفه‌جویی در انرژی شود تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات پرداخت می‌شود.

این اقدام برای اولین بار است که در تهران، شیراز، کرج، مشهد، اهواز و اصفهان انجام خواهد شد، یعنی اگر سازنده‌ها قصد دارند اقدام به ساخت با تکنولوژی جدید کنند، ۱۳۰ میلیون تومان و اگر اقدام به واردات تکنولوژی جدید به کشور کنند که موجب بهره‌وری انرژی شود تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بدون سپرده پرداخت خواهد شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید