Performancing Metrics

ترکیه در تب و تاب انتخاب جایگزین نخست‌وزیر | اتاق خبر
کد خبر: 341239
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 12:45
در شرایطی که تنها دو هفته تا نشست فوق‌العاده کنگره حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه باقی مانده است، جستجوها برای یافتن جایگزینی برای نخست‌وزیر افزایش یافته و یک مقام ارشد هم گفته است که احتمالا فرد جدیدی به‌زودی از سوی احمد داووداوغلو معرفی می‌شود.

اتاق خبر - به نقل از پایگاه خبری حریت، بولنت توران، معاون حزب عدالت و توسعه (آک پارتی) در جمع خبرنگاران گفت: نامزد تصدی ریاست حزب هفته آینده معرفی می‌شود. حال بستگی به نخست وزیر دارد که خودش این رهبر جدید را معرفی کند یا معرفی آن را به تیم خود بسپارد.

آک پارتی قرار است نشست فوق‌العاده خود را 22 مه (دوم خرداد) برگزار کند تا جانشین احمد داووداغلو، رهبر کنونی حزب مشخص شود. این اقدام در پی اعلام کناره‌گیری احمد داووداوغلو انجام می‌شود که ظاهرا اختلافاتی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پیدا کرده است. گفته می‌شود عمده اختلافات بر سر برنامه‌های حزبی و سیستم ریاست جمهوری مورد نظر اردوغان است.

بولنت توران همچنین گفت که نفوذ اردوغان بر آک‌ پارتی به عنوان موسس آن، "قطعی و طبیعی" است و به گفته وی این هیچ اشکالی ندارد. این مقام همچنین وعده داد که کنگره آک پارتی بر خلاف نشست سایر احزاب سیاسی آرام و صلح‌آمیز برگزار شود. معاون حزب عدالت و توسعه تاکید کرد: یکی از اولویت‌های حزب تغییر سیستم سیاسی است. ما به دنبال آن هستیم که از شر دو مجرای اجرایی خلاص شویم و حکومتداری با ثبات‌تری ایجاد کنیم. هیات‌های آک پارتی فردی را انتخاب خواهند کرد که سیستم ریاست جمهوری را به ترکیه بیاورد.

احتمال می‌رود که بن‌علی ییلدیریم، وزیر راه و ترابری و یا بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری که هر دو از نزدیکان اردوغان هستند، جانشینان احتمالی داووداوغلو باشند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید