Performancing Metrics

چاووش اوغلو، مسکو و دمشق را به نقض آتش‌بس سوریه متهم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 341260
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 13:57
وزیر خارجه ترکیه با طرح ادعاهای جدید علیه دمشق، نظام سوریه و روسیه را به نقض آتش‌بس در این کشور متهم کرد.

اتاق خبر - به نقل از سایت سیریانیوز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از شرکت در نشست دوستان سوریه در پاریس گفت: ما حمایت خود را از ریاض حجاب، هماهنگ کننده هیئت مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو که در این نشست شرکت کرد اعلام کردیم و از وی درباره طرفی که آتش‌بس در سوریه را نقض می‌کند پرسیدیم و او صراحتا گفت که روسیه غیرنظامیان و بیمارستان‌ها را مستقیما هدف قرار می‌دهد و به گروه‌های تروریستی مثل النصره و داعش حمله نمی‌کند!

وی با طرح این ادعا که روسیه و نیروهای نظام سوریه مرتکب "نقض" آتش‌بس شده‌اند، گفت: نشست امروز در پاریس به دلیل عدم پایبندی به آتش بس در سوریه برگزار می‌شود.

روز دوشنبه نشست بین المللی درباره سوریه با مشارکت وزرای خارجه آلمان، عربستان، امارات، آمریکا، ایتالیا، قطر، ترکیه و اتحادیه اروپا و نمایندگان اردن و انگلیس برگزار شد.

چاووش اوغلو در این اظهاات مداخله جویانه مدعی شد: ترکیه و مخالفان سوریه بر اجرای آتش‌بس پافشاری می‌کنند! باید نظام سوریه نیز چنین موضعی را اتخاذ کند.

آتش‌بس فراگیر در سوریه از 27 فوریه گذشته اجرایی شد اما گروه‌های مسلح به نقض آن پرداختند. آتش‌بس در حلب نیز برای دو روز دیگر تمدید شده است.

اوغلو گفت: بهترین راهکار در شرایط کنونی راهکار سیاسی است. از نظام سوریه و هیئت مذاکره‌کنندگان انتظار می‌رود که وارد بحث درباره مسئله انتقال سیاسی شوند اما نظام سوریه نمی خواهد بحث درباره انتقال سیاسی در مذاکرات ژنو مطرح شود.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید