Performancing Metrics

مخالفت سنا با طرح ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران | اتاق خبر
کد خبر: 341262
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 14:06
واشنگتن تایمز خبر داد:
دموکرات‌های سنای آمریکا بار دیگر با طرح ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران مخالفت کردند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا؛ روزنامه واشنگتن تایمز نوشت، نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا بامداد سه‌شنبه به دلیل اختلاف با قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه بر سر یکی از متمم‌های الحاقی به لایحه بودجه آب و انرژی این کشور، برای سومین بار از توافق بر سر ختم بررسی این لایحه و رای‌گیری درباره آن در صحن سنا جلوگیری کردند.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه این متمم الحاقی را ارائه کرده بود که در آن کاخ سفید را از خرید آب سنگین ایران منع می‌کند.

بر اساس این گزارش، سناتورهای دموکرات‌ با 50 رأی در برابر 42 رأی مانع از تصویب این لایحه 37.5 میلیارد دلاری شدند.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اعلام کرده است که برای جلوگیری از هر اقدامی که ممکن است توافق هسته‌ای را به خطر بیندازد، این لایحه را در صورت تصویب وتو خواهد کرد.

جمهوری‌خواهان می‌گویند که حق پیشنهاد هر متممی را دارند اما اختلاف میان دو حزب بر سر متمم ارائه شده از سوی تام کاتن سبب مخالفت با لایحه بودجه آب و انرژی شده است.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا به همین دلیل خواستار برگزاری یک جلسه رأی‌گیری مستقل درباره متمم پیشنهادی مورد نظر است. پس از آن، لایحه بودجه هم به‌طور مستقل به رأی گذاشته خواهد شد.

طرح کاتن پس از آن پیشنهاد شد که مقام‌های کاخ سفید اعلام کردند، در راستای تضمین اجرای توافق هسته‌ای با ایران، قصد خرید 32 تن آب سنگین از ایران دارند و این کار بر اساس نیاز وزارت انرژی آمریکا انجام می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید