Performancing Metrics

اسرائیلی‌ها با اینکه به ترامپ اعتماد دارند اما کلینتون را ترجیح می‌دهند | اتاق خبر
کد خبر: 341276
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 14:59
براساس نتایج یک نظرسنجی؛
در حالی که اکثر یهودیان اسرائیلی گمان می‌کنند نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از نامزد جمهوری خواهان برای اسرائیل بهتر است، 42 درصد به هیچ وجه در مساله تامین امنیت تل آویو به وی اطمینان ندارند.

اتاق خبر - به نوشته روزنامه هاآرتص، نتایج یک نظرسنجی نشان داده است با اینکه اکثر اسرائیلی‌ها معتقدند، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان توانایی تامین امنیت اسرائیل را خواهد داشت اما هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات‌ وی گزینه‌ ترجیحی آنها برای پست ریاست جمهوری آمریکاست.

براساس نظرسنجی ماهانه شاخص صلح موسسه دموکراسی در اسرائیل، 31 درصد یهودیان اسرائیل معتقدند ترامپ برای منافع اسرائیلی‌ها رئیس جمهور بهتری است با این حال 40 درصد آنها نسبت به کلینتون چنین نظری دارند.

در مجموع آرای شرکت کنندگان، کلینتون با 38 درصد آرا در مقابل ترامپ با 28 درصد پیروز آرای اسرائیلی‌هاست. با این حال در بحث اعتماد به وعده‌های کمپین انتخاباتی، اسرائیلی‌ها تنها تا حدودی به کلینتون اعتماد دارند و وعده‌های ترامپ را جدی‌تر می‌گیرند.

در بین یهودیان اسرائیلی تنها 12درصد "به شدت" به نامزد دموکرات‌ها اعتماد دارند. 36 درصد اعتمادشان به او متوسط و 45درصد هم به هیچ وجه به وی اعتماد ندارند. در بین اعراب اسرائیلی‌ 47 درصد بسیار به او اعتماد دارند که به وعده‌هایش عمل خواهد کرد.

از طرف دیگر 62 درصد معتقدند که ترامپ در صورت انتخاب امنیت اسرائیل را تامین می‌کند، 21 درصد دیگر می‌گویند وی به امنیت اسرائیل اهمیتی نخواهد داد.

این نظرسنجی نشان داده است که کلینتون با 17 درصد آراء در مقابل 14 درصد آرای ترامپ از نظر اعراب اسرائیلی‌ها رئیس جمهور بهتری برای منافع این رژیم است. این در حالی است که ماه گذشته ترامپ با 28 درصد در مقابل 10 درصد آرای کلینتون از وی پیش بود. 29 درصد دیگر هم معتقد بوده‌اند کلینتون و ترامپ به یک اندازه خوب و مناسب هستند. در همین حال نظرسنجی پیشین کانال 1 رژیم صهیونیستی نشان داده بود 42 درصد اسرائیلی‌ها کلینتون را به عنوان رئیس جمهور آمریکا ترجیح می‌دهند.

ایسنا

94110 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید